Siegecraft Commander - Recenzia

Siegecraft Commander - Recenzia

Pokusov priniesť RTS stratégie na konzolové platformy je dodnes málo a Siegecraft Commander preto hneď zaujme svojou odvahou priniesť niečo, čo sa ešte zatiaľ nikomu príliš nepodarilo. Je možné, že takáto indie hra otvorí dvere RTS hrám pre konzolových hráčov?

Síce RTS pokusov pre Playstation tu už pár bolo, no všetky skončili viac-menej neúspešne. Poväčšine to nebolo ani tak kvôli zlým nápadom alebo prevedeniu, ale skôr kvôli nedotiahnutým myšlienkam. Čo však ak by ste spojili RTS žáner s pomerne jednoduchou myšlienkou Tower Defense žánru? Žánru ktorý sa teší obľube na mobilných zariadeniach a väčšinou sa vyznačuje jednoduchým ovládaním, no pritom je stále potrebné logické uvažovanie a strategické myslenie?

Siegecraft Commander je práve týmto pokusom a myšlienka spojiť Tower Defense a RTS určite zaujme každého hráča, ktorý má rád aspoň jeden z týchto dvoch žánrov. Ak k tomu pridáte ešte aj nápad spojiť všetky budovy do jedného radu, čím sa zvýši náročnosť na taktizovanie, naskytá sa naozaj neobvyklá možnosť vytvoriť niečo úplne nové. Znie to lákavo, čo poviete? No keby to tak aj v realite skvele všetko fungovalo!

Kombinácia Tower Defense a RTS je nepochybne vynikajúci nápad, ktorý už len vylepšilo to, že sa vývojári rozhodli do hry implementovať mechanizmus, ktorý spája všetky vaše budovy. V praxi to funguje tak, že hru začínate zo základnej budovy, z ktorej pomocou nastavenia smeru a sily vystrelíte ďalšiu budovu, ktorá sa po pristaní automaticky postaví a spojí s hlavnou budovou hradbami (ak v ceste nie je žiadna prekážka, inak sa stavba hneď zruší). To pre vás znamená dve veci. Stavanie budov musíte plánovať dopredu, keďže keď raz postavíte budovu a spojí sa s predošlou hradbami, krížom cez hradby už neviete postaviť nič. Druhým, oveľa zaujímavejší mechanizmom je, že ak vám nepriateľ zničí niektorú z budov, z ktorých sa vetvia ďalšie, automaticky stratíte všetky budovy, ktoré boli v zničenej základni postavené. Tento herný mechanizmus je naozaj skvelým nápadom, ktorý vás núti brániť si svoje zadné línie o to viac, keďže sú ohrozené. Ak je nepriateľ šikovný, v priebehu pár sekúnd môžete pri zničení jednej budovy stratiť polovicu celej infraštruktúry, ktorá bola na danú zničenú základňu napojená. No fungujú tieto nápady aj v praxi? Žiaľ...

Neviem, koho to bol nápad, no stavanie budov pomocou naťahovania, mierenia a strieľania sa na konzole vykonáva naozaj ťažko a je to značne nepraktické. Citlivosť tohto mechanizmu je pri niektorých budovách iná a v prípade, že potrebujete niekde rýchlo obraňovať, je tento systém ovládania budov naozaj frustrujúci a obmedzujúci. Budovy dokonca nemôžu byť postavené na kopcoch, lesoch, vode a aj najmenšia nerovnosť vám zruší celú stavbu, ktorej znovupostavenie má cooldown približne 20 – 40 sekúnd (v závislosti od budovy). Pridajte k tomu nelogicky navrhnuté životy budov a máte tu krásny návod, ako spraviť z perfektnej myšlienky katastrofu, zapríčinenú absurdným ovládaním a nedotiahnutými nápadmi.

Hra samotná sa skladá z dvoch minikampaní. Obe pozostávajú z ôsmich levelov, keď sa postupne učíte základy a princípy hry, ktoré by ste neskôr mali zužitkovať v multiplayeri. Kampaň rozpráva dva príbehy ľudí a Lizzardov, ktoré sprostredkúva text v knihe medzi jednotlivými levelmi. Príbeh sám o sebe nie je zvlášť pútavý. Multiplayer mal byť pravdepodobne hlavným ťahúňom celej hry. Avšak keď si k ovládaniu pripočítate herné mechanizmy a predstavíte si ich v hre pre dvoch až štyroch hráčov, keď musíte rýchlo a presne reagovať na konkrétne hrozby, nie je divu, že multiplayerový zápas je v podstate nemožné nájsť.

Grafické spracovanie hre strašne sadlo. Je veľmi príjemne, nijak zvlášť neprehnané, no ani mu nič nechýba. Na zamyslenie sú len občasné grafické glitche. Pri hre, ktorá nemá žiadne zvláštne grafické požiadavky, by sa to nemalo stávať.

Príjemné a nenáročné grafické prevedenie, jednoduchý koncept, to je ovládanie vhodné skôr pre dotykové displeje! Siegecraft Commander by bol jednoznačne viac úspešnejší na mobilnej platforme. Takto musíte bojovať s ovládaním na analógových páčkach.

Naše hodnotenie

Siegecraft Commander zaujal skvelým nápadom spojiť dva žánre do jedného. No, ako to už v poslednej dobe často býva zvykom, všetko to vyzeralo skvelo iba na papieri. Najväčším problémom celej hry je jednoznačne neohrabané a frustrujúce ovládanie! To ničí celú myšlienku stavania budov v sekvencii, čo mala byť najsilnejšia stránka hry. Nie divu, že po odohraní dvoch 8-levelových kampaní sa multiplayeru všetci vyhýbajú.

Klady

  • Tower Defense
  • zaujímavý nápad

Zápory

  • ovládanie
  • nedotiahnuté nápady

Informácie o hre

Siegecraft Commander

Siegecraft Commander 2017

Zaujímavo spracované spojenie RTS žánru s obľúbeným Tower Defense vo fantazijnom svete ľudí a Lizardov znie až príliš lákavo na to, aby to mohla byť pravda!

  • Platforma: PlayStation 4
  • Žáner: Ťahová RTS
  • Výrobca: Blowfish Studios
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Blowfish Studios

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk