Dark Souls Remastered - Recenzia

Dark Souls Remastered - Recenzia

Nový Dark Souls momentálne nevyzerá nádejne a tak From Software aspoň ťaží z toho, čo už raz vidali. Remastered edície sú v poslednej dobe v obľube a ani Dark Souls séria neunikla tej svojej. Ako si ale vedie?

Keď v roku 2011 From Software vydali svoj prvý Dark Souls, fanúšikovia hardcore RPG na celom svete štúdio ospevovali chválami. Za nasledujúcich 7 rokov sa toho v sérii veľa zmenilo a teraz sa nám do rúk dostala remasterovaná 7 ročná verzia pôvodnej hry. Zmenilo sa v hre ale dostatočne veľa na to, aby si hra zaslúžila ďalšie zakúpenie a to o to viac keď ste už dávno prešli originál?

Ak ste fanúšik originálnej hry, tak v podstate všetko čo potrebujete vedieť je, že Dark Souls Remastered je pravdepodobne najlepší Dark Souls zážitok, aký aktuálne môžete zažiť. Všetko, čo poznáte z originálu, si znovu prežijete v skvelých a plynulých 60 FPS a to dokonca aj nechválne známu oblasť a tŕň v oku mnohých hráčov – Blighttown. Hra samozrejme beží v 1080p rozlíšení na základnej PS4 a na upscaled 4k rozlíšení v prípade Playstation 4 Pro. HDR podpora je prítomná v obidvoch prípadoch, či už ste vlastníkom originálnej konzoly, alebo Pro verzie, no pamätajte, že k skutočnému HDR zážitku potrebujete aj True HDR funckiu na telke (32 bit farebná škála).

Či už vyššie spomenuté podmienky/vlastnosti spĺňate alebo nie, výsledkom budú moderne vyzerajúce textúry, ktoré ale samozrejme z blízka vykazujú známky neslávneho „bluru“. Samozrejme je tento na oko umelo vylepšený vzhľad výsledkom veku Dark Souls originálu, no minimálne sa vám bude v tomto remasterovanom prostredí jednoznačne pohybovať pohodlnejšie.

Čo sa ale skutočne v Dark Souls Remastered zmenilo? Okrem technickej stránky ktorú sme už spomenuli, toho veľa na ohlásenie nieje, či už po singleplayerovej stránke, alebo multiplayerovej. Pridaný bol jeden bonfrie vedľa Vamos the Blackshitha a From Software ponúklo hráčom aj možnosť menenia Covenantov pri jednotlivých bonfiroch. Zmenené boli aj niektoré nastavenie auto-equipu a dokonca sa zmenila aj možnosť reconfigurácie tlačidiel pre Dualshock. Okrem toho hra ale ostáva nezmenená, či už obsahovo alebo náročnosťou, aj ked Blighttown sa vám jednoznačne bude hrať v tejto verzii určite príjemnejšie.

Väčšími zmenami ale prešla multiplayerová časť hry. Maximálny počet hráčov bol zmenený zo štyroch na šesť. Hráči ktorý napádajú svety iných, budú mať obmedzený počet Estusov na polovicu, aby zabránili zbytočne zdĺhavým bojom.

Pravdepodobne najväčšou zmenou, ktorá určite poteší celú komunitu, je ale zmena a pridanie dedikovaných serverov pre online hranie, ktoré nahradia zastaralý a nepríjemný peer-to-peer model, ktorý v Dark Souls spôsoboval zalagované PvP súboje a častú frustráciu. Možnou nevýhodou tohto modelu je, že online funkcionalita po istej dobe (rokoch) v hre zanikne, no From Software zatiaľ počas ich všetkých titulov ukázal, že to nebude tak skoro.

V princípe sa ale jedná o prevydanie už existujúcej hry s mierne vylepšenou grafikou a technickou stránkou. Keď si to ale vezmeme z reálnej stránky, je to presne to, čo väčšina Remastered edícií aj znamená - originálna hra v modernejšom prevedení. Určite je tomu už zopár rokov čo väčšina z nás hrala prvý Dark Souls a aj keď väčšina dobrodružstvá bude rovnaká a presne tá, akú si ju pamätáte, stále si budete musieť dávať pozor na skrytých nepriateľov a pasce, ktoré neraz prekvapia aj veteránov Souls série, čo je ale vlastne celá pointa Remasteru. Prežiť originálne a najlepšie momenty v ich najčistejšej forme.

Pre tých ktorý rozmýšľali o tom, že Remasterovaný DS bude o niečo ľahčí, máme zlú správu. Ak ste mali problém s originálom, tu to nebude o nič ľahšie. Dark Souls je o tom prekonávať svoje limity a stať sa lepším hráčom a nič iné na vás nečaká ani 7 rokov po jeho originálnom vydaní. Cena prevydania ktoré v príncípe obsahuje iba technické a multiplayerové vylepšenie v podobe dedikovaných serverov dokonca nie je ani plná. From Software si za Remaster pýta v priemere 30 euro, čo nie je až taká strašná cena za nostalgické prežitie originálneho Dark Souls zážitku.

• plynulých 60 FPS
  • dedikované servere
  • 4K scale

• vek textúr
  • v podstatne nič nové

Dark Souls Remastered

Dark Souls Remastered 2018

Vydajte sa opäť sa do sveta Lordarnu a znova prežite legendárne lokácie ako je Great Hollow, Darkroot Basin, Undead Burg a rovnako oblasti rozšírenia Artorias of the Abyss, ktoré sú súčasťou momentálne najväčšej a modernej verzie tejto výnimočnej hry.

• Žáner: Hardcore RPG
  • Výrobca: From Software
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Cenega