RECENZIA: Mortal Kombat 11 Aftermath - Podávam ti tvoju ruku na znak priateľstva

RECENZIA: Mortal Kombat 11 Aftermath - Podávam ti tvoju ruku na znak priateľstva

 

Po recenzovaní pôvodného MK11 som nečakal, že ešte niekedy budem písať článok o tejto hre. Dôvod je ten, že moja pracovná náplň mi veľmi nedovoľuje písať novinky a ja som nečakal nejaké pokračovanie. Stojí ale za to? (40€)

Úprimne, naozaj ma prekvapilo, koľko stojí toto príbehové rozšírenie. Neviem si ani predstaviť, čo štúdio viedlo k tejto cenovke, zvlášť v dobe krízy. Je to ale tu a musíme sa s tým nejako popasovať, tak sa pozrime na to, čo za spomínané peniaze dostaneme.

Nové postavy, nový príbeh... Teda nie veľa nových postáv a už vôbec nie úplne nový príbeh. Skôr je to taký doplnok. Z vizuálneho hľadiska, ktorému sa venujem pravidelne ako prvému, môžem povedať len toľko, že sa skoro nič nezmenilo – čo samozrejme nemôžem považovať za mínus, nakoľko hra vyzerá skvele.

Cut scény sú plynulé a na PS4 Pro vo Full HD prejdete celým DLC bez jediného zaváhania (teda ak nerátame to vaše). Súbojový systém ostal zachovaný, no po dlhšej dobe, čo som MK11 nehral, som zo začiatku dostával pekne na prdel. Cesta rozhodne neviedla znížením obťažnosti, takže neostávalo nič iné, len sa do toho znova dostať a to sa viac-menej podarilo. Musím sa ale pozastaviť nad postavou Sheevy, ktorá mi prišla strašne nemotorná a akoby nereagovala na moje povely, takže som dospel k momentu, kedy som už neriešil kombinácie a proste skúsil staré dobré – stláčaj všetko naraz a vyhráš... áno, pomohlo to a bol som prekvapený, aká je táto postava v režime „netuším čo stláčam“ agilná! S ostatnými som taký problém nemal, takže tu tiež všetko na výbornú.

Čo ale samotný príbeh? Lebo o tom to vlastne celé je, nie?

Áno. Tak ako originál hry, tak aj rozšírenie funguje na princípe filmu, do ktorého hráč vstupuje len ako účastník bojov za rozličné postavy, ktoré sa v danom filme „povadili“. Funguje to plynule a nelogicky, čiže o zábavu je postarané. Zvlášť som sa zasmial, keď som ukončil nejaký súboj BRUTALITOU a môj protivník rozsekaný na kašu ležal po celej miestnosti, zatiaľ čo moja postava povedala: „Tvoje rany sa zahoja.“ Zmysel pre humor tu nechýba. Vrátim sa späť k príbehu, ktorý začína prakticky okamžite po tom, čo končí MK11. Z miesta mimo času prichádzajú traja bojovníci – Fujin (Raiderov bráško – boh vetra), Nightwolf (domorodý Američan) a Shang Tsung (čarodej). Zvlášť posledný menovaný je asi najmenej obľúbená postava v príbehu. Chce zachrániť čas a nikto ho nemá rád. Keď poviem nikto, tak nikto, ani jeho spojenci. Vážne, každá scéna, kde stretnete nové postavy začína – „Tento tu čo hľadá? Zabite ho!“... ehm... ok, čo tak trošku fantázie? Nevadí, zvyknete si.

Každopádne, po ich príchode sa dozviete, že sa niekto musí vrátiť v čase, aby Kronike zobral korunu času pred jej zničením. Dohodnú sa, kedy a kto pôjde a do akého času. Niekde sa stala chyba, ako vždy, a oni sa dostanú do obdobia, kde majú veľmi málo času na to, aby korunu získali. Pochopiteľne...

Ďalej ale prezrádzať nejdem, spomeniem len toľko, že ako aj základná hra, aj tu očakávajte napätie, akciu, dejové zvraty a celý tento balíček má dĺžku niečo medzi 3-4 hodinami, čo je celkom slušné.

Okrem samotného rozšírenia príbehu tu nájdeme aj tri nové hrateľné postavy a 4 nové prostredia. Jednu postavu som už spomínal, Sheeva – štvorruká kráľovná Shokanov, Fujin – Boh vetra a Robocop. Posledný menovaný je tam skôr len do počtu. Ak vás trápilo ovládanie Sheevy, tak tu to je 2x horšie. Mal som pocit, že tá postava tam je len preto, že musí.

Do hry tiež prišla novinka v podobe Friendship – čo je presný opak Fatalit, čiže svojho protivníka nenasekáte na drobné ale rozosmejete a samozrejme, nesmie chýbať dúha! Zaujímavý prístup a absolútne som to nečakal v takto krvavej hre, no určite sa nájdu ľudia, ktorí to ocenia, respektíve sa im to bude páčiť.

V konečnom dôsledku ide o veľmi podarené rozšírenie po takmer všetkých stránkach. Jediné, čo mi kole oči, je cena, ktorej absolútne nerozumiem a verím tomu, že nie som jediný. Nemám problém so zdražovaním hier, no toto je trošku cez. Vysvetľujem si to tým, že asi mali herci vysoké honoráre...

Naše hodnotenie

Mortal Kombat 11 Aftermath je výborné a zábavné rozšírenie, ktoré skvele dopĺňa pôvodnú hru až máte na konci pocit, že až teraz je kompletná. Navyše má dva rôzne konce, takže si ho môžete zahrať znova. Čo však zamrzí je prestrelená cena a to sa zrejme odrazí aj na predajoch..

Klady

  • vizuál
  • brutálnosť / priateľstvá
  • príbeh
  • postavy

Zápory

  • niekedy Sheeva nereagovala na povely
  • cena

Informácie o hre

Mortal Kombat 11 Aftermath

Mortal Kombat 11 Aftermath 2020

Priprav sa na ďalšie trhanie vnútorností a chrbtíc v mega násilnej bojovke Mortal Kombat s číslovkou 11. Užiť si môžeš zoznam známych postáv, rôznorodé arény a množstvo násilných komb, ktoré ti pripomenú staré dobré časy automatových bojových hier. Príbehové rozšírenie Aftermath ti prinesie nové postavy, prostredia aj príbeh, ktorý spočíva v zachraňovaní času samotného a má až dva rôzne konce!

  • Platforma: PlayStation 4
  • Žáner: Boj
  • Výrobca: NetherRealm Studios
  • Distribútor v GB: Warner Bros Interactive
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Cenega

Trailer ProGamingShop.sk

Korekcia: Barbora Krištofová

Galéria

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk