Uvidíme, ako to ovplyvní produkciu hier pre jedného hráča.
Pravdepodobne jedinou slabinou Sony v tejto generácii konzol, čo sa exkluzivít týka sú multiplayerové hry. A aj keď mnoho hráčov tvrdí, že to nie je problém, lebo multiplayerových hier je hromada, aj keď sú na všetky platformy, no zdá sa, že túto slabinu rozpoznáva aj šéf Sony Interactive Entertainment Shawn Layden.
Podľa neho plánuje spoločnosť túto slabinu adresovať v budúcej generácii konzol. „Podľa mňa by sme mali adresovať couch co-op hry. Myslím si, že celý herný priemysel sa na túto kategóriu hier musí pozrieť. Máme síce športové hry, nejaké pretekárske hry, ale viac toho nie je. Na jednej strane to hovorí niečo o sile internetu, no na druhej strane by bolo skvelé, keby sme do hrania vrátili rodinnosť.“
„Taktiež sa však musíme pozrieť aj na multiplayerové hry ako napríklad GTA 5 Online, Call of Duty či Fortnite. Naše štúdiá sa v posledných rokoch špecializovali na príbehové hry. Na silu príbehu. Na veľké a spektakulárne zážitky. Ale nevenovali sa multiplayerovým hrám. Toto je oblasť v ktorej nás pravdepodobne v blízkej budúcnosti uvidíte častejšie.“
Faktom zostáva, že prakticky jediným väčším pokusom o tradičný multiplayer od first-party Sony štúdií bol Killzone: Shadowfall a ten vyšiel ešte v roku 2013. Uvidíme teda, ktoré štúdiá sa týmto multiplayerovým zážitkom budú venovať a taktiež či to neovplyvní produkciu hier pre jedného hráča. Zo súčasných ohlásených hier vieme, že The Last of Us: Part II bude mať pravdepodobne multiplayer, podobne ako prvý diel a o Death Stranding sa taktiež špekuluje, že bude obsahovať určitú formu online komponentu, no v tomto prípade je ťažké predpokladať o akú formu pôjde.
Zároveň však Layden v inom rozhovore potvrdil, že Sony nechce naháňať trendy ako Battle Royale. Takže uvidíme s čím štúdia tohto výrobcu konzol vyrukujú.
Prečítajte si tiež