Nie je to však iba kvôli zlepšeniu vizuálu.
Nová konzolová generácia je za dverami. Aj keď oficiálne ešte nové konzoly nie sú ohlásené, tak informácie o nich sa zbierajú a prakticky všetky zdroje sa zhodujú, že sa ich dočkáme v roku 2020. To by však znamenalo, že mnoho vývojárskych štúdií už má vývojárske kity konzol, na ktorých už môžu pomaly ale isto pripravovať hry.
Neoficiálne ich momentálne voláme Playstation 5 a Xbox Scarlett. Čo však od nich očakávať? Vývojár zo štúdia Ninte Dots Studio, ktoré pripravuje RPG hru Outward v tom má jasno. Nové konzoly musia dodať vyšší výkon.
Paradoxne však nechce vyšší výkon za účelom lepšieho grafického spracovania hier, ale na to, aby mohli posunúť hrateľnosť na vyššiu úroveň: „Jednoducho chcem väčší výkon ako Playstation 4 a Xbox One. Áno, je pravda, že tu máme aj Xbox One X a Playstation 4 Pro, ale tie sú stále spojené so slabšími konzolami a nesmieme robiť hry, ktoré by fungovali iba na výkonnejších konzolách a hry musia fungovať rovnako. Vyššie rozlíšenie a vyšší framerate je pekný bonus, no tie prinášajú iba veľmi málo prínosu pre väčšinu hráčov. Keby však boli nové konzoly výkonnejšie, tak ten výkon môžeme použiť na zlepšenie hrateľnosti a nie iba na zlepšenie vizuálu.“
Vývojári sa najčastejšie sťažujú na slabý Jaguar procesor, ktorý je v súčasných konzolách a preto sa nie je čo čudovať, že ani oni sa nevedia dočkať nových konzol.
Čo však cloud hranie, ktoré sa začína dostávať do popredia. Podľa Bouchera-Vidala môže zameranie na túto technológiu priniesť veľa problémov: „Výkon môže by v budúcnosti irelevantný, pretože sa možno posunieme na hranie v cloude, pretože to si vyžaduje rýchly internet namiesto výkonného hardvéru. Lenže toto smerovanie môže byť rušivejšie ako čokoľvek s čím sme sa za posledných 5 rokov stretli.“