Prinesie obrovské zlepšenia.
Jedným z najväčších problémov dnešných VR technológií je to, že potrebujú vysoké rozlíšenie a hlavne vysoký počet FPS, aby nespôsobovali hráčom komplikácie pri hraní. Preto sú VR sety samé o sebe dosť finančne nákladné, čo automaticky okresáva počet hráčov, ktorých môže dosiahnuť.
Zdá sa však, že Sony má nové riešenie. Myslím, že je jasné, že výrobca konzol Playstation sa neplánuje VR technológie vzdať, práve naopak. Podľa viacerých špekulácií pripravuje pre Playstation 5 nový VR set, ktorý bude s konzolou schopný komunikovať bezdrôtovo a bude prakticky štandardnou výbavou každej konzoly.
Lenže čo s výkonom. Je jasné, že Playstation 5 prinesie dostatočný výkon, no na ako dlho? Aj na to má podľa všetkého Sony odpoveď. A tou odpoveďou je nový patent s technológiou, ktorú nazývajú „foveated rendering graphics.“
Podľa tohto patentu bude nový VR set od Sony obsahovať technológiu sledovania očí a v to sa skombinuje so spomínanou technológiou „foveated rendering graphics.“ Táto technológia umožní hrám renderovať iba pixely, ktoré má hráč vo výhľade a ignorovať renderovanie pixelov (alebo ich renderovať v nižšom rozlíšení), ktoré hráč nevidí. Podľa tvrdení zástupcov spoločnosti Sony by to mohlo znamenať ušetrenie renderovania až 95% pixelov v určitý moment, čo bude automaticky znamenať obrovský nárast výkonu.
Táto technológia umožní „vyžmýkať“ z hardvéru oveľa viac výkonu a taktiež aj zvýšiť vizuálnu kvalitu VR hier. Pre názornú ukážku tejto technológie sme si požičali dvojicu obrázkov z ukážky FRG z prezentácie Oculus Rift:
Celý patent si môžete pozrieť tu
Znamená táto technológia revolúciu na poli VR? Uvidíme. Každopádne aj tieto patenty potvrdzujú, že Sony to myslí s VR v budúcej generácii viac ako vážne.