Nič sa nemení.
Úspech, ktorý spoločnosť Sony zaznamenala s konzolou Playstation 4 sa dá pripísať jednej dôležitej veci. Že konzolu zamerali na hráčov, ignorovali ďalšie bočné produkty (na rozdiel od Microsoftu s Xbox One) a obalili konzolu kvalitnými hrami. A hráči sa im odvďačili a momentálne konzola atakuje 100 miliónov predaných kusov.
A zdá sa, že spoločnosť si je toho veľmi dobre vedomá. Šéf Sony, Kenichiro Yoshida totiž pre magazín Wall Street Journal prezradil, že Playstation 5 bude, podobne ako predchodca, „úzkoprofilovým“ produktom určeným pre hardcore hráčov. Zameraním konzoly bude podpora 8K rozlíšenia, ultra-HD grafika, pretože Sony verí, že kvalita grafického spracovania bude kľúčovým faktorom pri rozhodovaní hráčov o tom, akú konzolu kúpiť.
Okrem toho sa spoločnosť zameria aj na zlepšenie vzťahov s veľkými vydavateľmi a taktiež chce vložiť veľké prostriedky do AAA hier od vlastných 1st party štúdií. To však znamená, že toto zameranie pôjde na úkor indie vývojárov a menších vydavateľov, pretože podľa slov Yoshidu majú obmedzené zdroje. Prejavilo sa to napríklad na tom, že Sony sa tento rok nezúčastní na Tokyo Game Show, kde boli pravidelným účastníkom. Jeden z predstaviteľov totiž vysvetlil, že Sony verí v to, že ľudia kupujú konzolu kvôli veľkým exkluzivitám, nie kvôli menším hrám.
Podľa ich presvedčenia budú menší vývojári vydávať hry na Playstation 5 bez podpory Sony a to práve vďaka popularite tejto platformy na trhoch, ktoré indie vývojári nemôžu ignorovať.
Navyše, Sony stále považuje Microsoft za svojho najväčšieho protivníka. Google so svojou službou Stadia je pre nich údajne hrozba až z dlhodobého hľadiska a to kvôli výlučnému zameraniu sa na streamovanie a Nintendo nie je podľa slov Sony hrozbou, pretože neponúka takú škálu multiplatformových hier ako Xbox a väčšina ľudí si tak Switch kupuje súčasne s inou konzolou.
Playstation 5 príde podľa slov Sony v druhej polovici roka 2020.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!