Asi sa to dá očakávať.
Google chce do hrania priniesť revolúciu a to tak, že všetky hry budeme streamovať do akéhokoľvek zariadenia z ktoréhokoľvek miesta. Oproti tomu, budúca generácia konzol v podobe Playstation 5 a Xbox Scarlett prináša tradičné navýšenie výkonu v kombinácii s SSD diskom, ktorý by mal odstrániť dlhé nahrávacie časy pri hraní hier.
Šéf štúdia Larian (Baldur’s Gate III, Divinity: Original Sin) Swen Vincke však považuje prístup Googlu za oveľa zaujímavejší: „Ak mám byť úprimný, tak počítače majú SSD disky už dávno, takže to nie je veľká revolúcia. Streamovanie (nemá na mysli streamovanie ako Stadia, ale streamovanie assetov v hre) je veľmi dôležitou technológiou pri moderných hrách a čím rýchlejšie viete streamovať dáta, tak tým kvalitnejšie assety môžete v hre mať, čo chce prakticky každý vývojár. Veľká otázka však je, koľko pamäte budete mať k dispozícii? Koľko výkonu procesora budete mať k dispozícii? A koľko grafického výkonu budeme mať k dispozícii? Lebo na konci dňa to vždy bude o tom aby toho bolo viac. Aby to bolo detailnejšie a aby sme mohli robiť lepšie a presnejšie simulácie.“
„Myslím si, že bude zaujímavé sledovať, ako Google Stadia zmení veci. Dá vývojárom možnosť robiť veci inak. V ich datacentrách sú ich počítače prepojené navzájom, takže do úvahy prichádza aj niečo ako elastické renderovanie, kde budeme môcť využiť niekoľko serverov naraz, aby sme robili fyzikálne simulácie, ktoré nie sú možné na lokálnom hardvéri. Myslím si, že do budúcnosti uvidíme veľa evolúcie týmto smerom.“
Vincke prakticky zopakoval to, čo pred niekoľkými mesiacmi pri predstavení služby povedal šéf Stadie, Phil Harrison.
Google Stadia má vydanie naplánované na november a Slovensko nie je v podporovaných krajinách pri vydaní. Budúca generácia konzol má vydanie naplánované na posledné mesiace roka 2020.
Prečítajte si tiež