Spätná kompatibilita pri konzolách Xbox Scarlett a Playstation 5 je skvelá pre celý priemysel

Spätná kompatibilita pri konzolách Xbox Scarlett a Playstation 5 je skvelá pre celý priemysel

Na nové konzoly sa tešia aj vývojári.

Všetko nasvädčuje tomu, že na nové konzoly, konkrétne Xbox Scarlett a Playstation 5 sa tešia nie len hráči, ale aj vývojári. Napriek tomu, že pravdepodobne žiadna z týchto konzol nevyrukuje s revolučnými technológiami, stačí zlepšiť slabiny a vývojári môžu vypustiť svoju kreativitu.

Will Traxler, vývojár 2,5D plošinoviky Exception prezradil pre web Gamingbolt, že je rád, že konečne príde nový hardvér: „Som nadšený z výkonu nového hardvéru. Optimalizovanie hier na konzoly je náročný proces a to hlavne v dobe, kedy je ten hardvér päť či šesť rokov starý. Myslím si, že to nie je až taký problém pre veľké štúdiá, ktoré môžu priradiť niekoľko vývojárov výlučne na optimalizáciu hry. Pre jedného človeka, ktorý tvorí celú hru je to však veľmi náročné. Každé navýšenie výkonu tak prinesie to, že sa nemusím až tak starať o optimalizáciu a môžem sa viac venovať tvorbe obsahu. Som z toho nadšený.“

Traxler taktiež prezradil, že jednou z najväčších výhod budúcej generácie konzol je spätná kompatibilita. Podľa neho je podpora spätnej kompatibility u konzol „win/win“ situácia pre vývojárov a aj pre hráčov pretože to motivuje vývojárov aby využívali aj nový hardvér: „Toto je moja prvá hra a dúfam, že spätná kompatibilita zabezpečí, že neupadne do zabudnutia keď prídu nové konzoly. S postupným prechodom na digitálnu distribúciu je to veľmi výhodné pre všetkých.“

Traxler plánuje vydať svoju prvú hru Exception niekedy počas tohto roka na PC, Xbox One, Playstation 4 a Nintendo Switch.

Zdroj: GamingBolt

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk