Podložil to dokonca vlastným grafom.
Jedna vec, ktorú Sony sľubuje od kedy začali zverejňovať prvé útržky informácií o Playstation 5 je takmer neuveriteľný rozdiel v dĺžke nahrávacích obrazoviek oproti Playstation 4. Samozrejme, PC hráči sa niekde v kúte potichu smejú, no konzoloví hráči sú zvyknutí, že si popri načítavaní hry môžu ísť pokojne urobiť kávu. To sa však má zmeniť a za všetko hovorí jedno video.
Compare that to this. Sony Interactive Entertainment leaked this video in May 2019, comparing the loading performance of PlayStation 4 to PlayStation 5 running Marvel’s Spider-Man developed by Insomniac Games #25YearsOfPlay #PS5 #PlayStation5 #SpiderManPS4 #InsomniacGames pic.twitter.com/0wmpINEUOl
— PlayStation (@PSErebus) November 16, 2019
A zdá sa, že technológiu, ktorá konzole Playstation 5 umožní takéto krátke nahrávacie obrazovky dodá Sony spoločnosť Samsung. Tá totiž v Tokiu ukázala, že pracuje na novom type NVMe (Non-Volatile Memory Express) SSD čipov, ktoré budú „inštalované na hernej konzole, ktorá bude vydaná v roku 2020.“ A nakoľko na obrázku sa nachádza Dualshock ovládač, asi nie je pochýb o tom, pre ktorú konzolu je táto technológia určená.
Samsung v grafe ukázal o aký časový rozdiel by malo ísť. Monster Hunter World sa na klasickom disku načíta za 38 sekúnd, na klasickom SSD disku je to 13 sekúnd a na tejto novej technológii by to mala byť menej ako polovica. A ak to tak skutočne bude, tak sa máme na čo tešiť.
Microsoft však pravdepodobne v tejto oblasti zaostávať nebude a taktiež kladie veľký dôraz na rýchlosť načítavania pri svojej konzole Project Scarlett.
Prečítajte si tiež