Opäť raz sme sa dočkali nového patentu.
Aj keď patent na nejakú technológiu neznamená, že sa daná technológia objaví vo finálnom produkte, minimálne nám to dáva akú-takú predstavu o tom, nad čím premýšľajú inžinieri jednotlivých spoločností. A to isté sa týka aj Sony a ich chystanej konzoly Playstation 5.
Zdá sa totiž, že Sony skúma možnosti, ako zlepšiť svoj nový gamepad, Dualshock 5. Priamo od Sony už máme potvrdené, že Dualshock 5 bude mať tzv. adaptive triggers. Ide o funkciu, ktorá dokáže napríklad zmeniť odpor analógových páčok pri určitých úkonoch, napríklad pri streľbe lukom môžete cítiť, že streľba lukom v skutočnosti nie je tak jednoduchá.
Nový patent by však zážitok z hrania pri používaní Dualshock 5 posunul ešte o úroveň vyššie. Podľa neho by sa na oboch úchytoch gamepadu mali nachádzať senzory na zachytávanie biologických prejavov počas hrania. Tie by mali zachytávať napríklad potenie rúk alebo tep pri hraní. Následne na základe týchto informácií by Playstation 5 konzola vedela upraviť „hráčsky zážitok.“ Čo konkrétne však pod touto úpravou má Sony na mysli, to je vyjadrené iba touto neurčitou vetou:
„Informácie o biologických prejavoch sú použité na vybranie jednej alebo viacerých možností v kúsku obsahu (hry) bez toho, aby musel užívateľ niečo nastavovať manuálne.“
Cieľom implementácie tohto patentu má byť podľa Sony poskytnúť hráčom „pohlcujúci a vysokointeraktívny zážitok pre hráčov,“ pričom v patente sa spomína aj zapracovanie tejto funkcie do VR hrania.
Ak si spomínate, v čase vydania Alien Isolation mala Xbox One verzia tejto hry špeciálnu funkciu v spolupráci s Kinectom, ktorá merala hladinu hluku v miestnosti počas toho, ako vás Alien hľadal a ak bolo v miestnosti príliš hlučno, tak vás vedel veľmi rýchlo vypátrať. Takže možno sa dočkáme nového levelu v takomto štýle interakcie s hrou.
Samozrejme, stále ide iba o patent a ten sa nakoniec nemusí vo finálnom Dualshocku 5 vyskytnúť. Je však fascinujúce sledovať, nad čím všetkým rozmýšľajú jeho dizajnéri.