DF: Rýchlosť SSD disku Playstation 5 využijú iba first-party vývojári a všetci budú musieť robiť kompromisy

DF: Rýchlosť SSD disku Playstation 5 využijú iba first-party vývojári a všetci budú musieť robiť kompromisy

Krok vedľa od Sony?

Už máme k dispozícii oficiálne technické špecifikácie oboch nových konzol a aj keď tie nikdy nepovedia celý príbeh, tak aspoň niečo nepochybne naznačia. A situácia sa má momentálne takto, že Xbox Series X vyzerá byť o dosť výkonnejší stroj a prakticky jediná stránka v ktorej ju Playstation 5 predčila je SSD disk, jeho rýchlosti a implementácia.

A samozrejme. Už tu máme aj konzolové vojny. Zatiaľ čo Xbox tábor sedí spokojne na tróne „najvýkonnejšej konzoly na svete“ tak fanúšikovia Sony dúfajú, že Playstation 5 bude kontrovať nižšou cenou a práve extra rýchlym SSD diskom. Lenže ako správne podotkol John Linneman, redaktor Digital Foundry (oni ako prví zverejnili špecifikácie a boli svedkom „súkromnej prezentácie“ od Marka Cernyho) – tá rýchlosť SSD možno nebude až takým ternom aké sa zdá.

Vysvetlenie je jednoduché. Drvivá väčšina hier sú multiplatformové hry a to znamená, že dizajnéri ich musia dizajnovať tak, aby bez problémov fungovali aj na Xbox Series X. Čo nie je problém, pretože aj v jeho prípade je presun na SSD obrovským skokom vpred, no znamená to, že Playstation 5 SSD disk nebude naplno využitý. Jeho plné využite tak pravdepodobne bude výlučne v réžii first-party hier, teda exkluzivít. Jediná oblasť, kde teda bude Playstation 5 v multiplatformových hrách profitovať sú nahrávacie časy, ktoré však budú v oboch prípadoch minimálne.

Ďalšou neznámou sú takty Playstation 5. Ako ste si všimli, Sony stavila na variabilné takty procesora a grafického čipu (Xbox Series X ich má stabilné, čiže 3,8GHz CPU a 1,825GHz GPU) a to znamená, že uvedené takty 3,5GHz pre procesor a 2,23GHz pre grafický čip sú maximálnymi taktmi, ktoré vie konzola dosiahnuť. Tu však bolo Sony tajomné a viac neprezradilo – Cerny spomenul akurát to, že najnižšia hranica taktov by nemala byť viac ako 10%.

Linneman však skonštatoval, že fixné takty sú lepším riešením, pretože vývojári za každých okolností vedia s akým výkonom môžu pracovať a vývojári na Playstation 5 sa budú musieť rozhodovať, ako investujú zdroje, ktoré majú k dispozícii.

Uvidíme však, ako sa situácia vyvinie, pretože ako veľmi dobre vieme, papier znesie veľa.

Zdroj: Twitter

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk