Vojna je nie len medzi konzolami.
Minulý týždeň sme sa dočkali oficiálneho predstavenia špecifikácií Playstation 5 konzoly, ktorá bola odprezentovaná slovami jej architekta Marka Cernyho. Ten sa primárne venoval trom oblastiam – SSD disku, výkonu konzoly a audio zložke.
A pri tej tretej sa spomínala hlavne technológia Tempest 3D Audio Engine. Pre túto novú technológiu od Sony mal Cerny slová chvály a človek mal niekedy pocit, ako keby bol zvuk tou jedinou dôležitou zložkou pri hraní hier (to nemyslime v zlom). Pri prezentovaní si však Cerny neodpustil porovnanie s ostatnými existujúcimi technológiami, pričom na paškál si zobral Dolby Atmos o ktorom povedal, že je schopné spracovať zvuk iba z 32 objektov, zatiaľ čo Tempest ich dokáže spracovať stovky.
To však nahnevalo tvorcov tejto technológie, ktorí na predstavenie Playstation 5 reagovali:
„Nie je to správna informácia, že Dolby Atmos dokáže spracovať iba 32 objektov naraz. Ako technológia, Dolby Atmos dokáže spracovať stovky objektov naraz. Zároveň však musíme dodať, že máme pre tvorcov, ktorí používajú Dolby Atmos jednu radu: Objekty sú fantastické nástroje, ale mali by ste ich používať striedmo pokiaľ ide o ich činnosť v jednej scéne. Príliš veľa pohybujúcich sa objektov môže vytvoriť zmätočné zvukové prostredie.“
Takáto reakcia sa dala očakáva, no sme zvedaví, či a akým spôsobom na nich zareaguje Sony a Mark Cerny.
Prečítajte si tiež