Paradoxné zjavenie.
Toto by nenapísal ani filmový scenárista. Niekoľko dní predtým, čo internet zahltili leaky z The Last of Us: Part II, ktoré zverejnil (asi bývalý) zamestnanec štúdia Naughty Dog a pokazil tak zážitok mnohým bol zverejnený nový patent, ktorý patrí spoločnosti Sony Interactive Entertainment. Ten sa totiž týka algoritmov, ktoré dokážu detekovať a blokovať spojlery z hier a to nie len v operačných systémoch konzoly Playstation.
Tento patent pochádza ešte z roku 2018, no svetlo sveta uzrel 23. apríla 2020, čiže vo štvrtok. Podľa jeho popisu ide o systém, ktorý by vedel rozpoznať postavy, aktivity či zbrane na obrazovke a zabrániť užívateľom, ktorí ešte hru nehrali, alebo sa nedostali do tohto momentu hry, aby mohli tento kúsok obsahu (video, screenshot) vidieť a tým pádom, aby sa nevystavili spojleru.
Patent to prirovnáva k systému skrytých trofejí, ktorý sa nachádza na konzole Playstation, no vedel by ho aplikovať aj na iný typ obsahu: „Herní vývojári môžu označiť špecifické objekty v hre ako skryté cez poskytnuté nástroje a tie budú pred hráčmi schované pokiaľ ich oni sami neobjavia v hre. Podobne ako pri trofejach by však mali užívatelia možnosť narušiť túto ochranu a pozrieť si obsah, ktorý obsahuje spojlery.“
Ten by sa teda zišiel…
Každopádne, je dosť možné, že Sony tento patent použije pri operačnom systéme Playstation 5 konzoly, aj keď isté to zatiaľ nie je.