Jeden tvrdí jedno a druhý zase iné.
Minulý týždeň nás Epic ohúril úžasným demom svojho nového Unreal Engine 5, ktoré bežalo na devkite konzoly Playstation 5. Demo odprezentovalo hlavne technológie Lumen a Nanite, čo si vyžiadalo daň na výkone a na Playstation 5 fungovalo v dynamickom 1440p rozlíšení a v 30FPS, čo nie je asi to, čo si hráči predstavovali pod pojmom next-gen.
Každopádne ani Playstation 5 a ani Unreal Engine 5 nie sú dokončenými kúskami hardvéru a softvéru a existuje veľký priestor na optimalizáciu. Je však zrejmé, že jedným z kľúčových prvkov tohto enginu bude rýchly SSD disk, pričom primárne ten v Playstation 5 označil šéf Epicu, Tim Sweeney ako obrovský pokrok vpred. Situácia zašla dokonca až tak ďaleko, že sa internetom začali šíriť informácie, že toto demo dokáže rozbehnúť iba Playstation 5 a v takej podobne ho nerozbehnú ani počítače a ani Xbox Series X.
Po niekoľkých dňoch ale asi táto bublina spľasla. Inžinieri Epic Games v Číne mali totiž panelovú diskusiu, kde sa k nim dostala aj otázka smerujúca na toto demo. A jeden z vývojárov enginu povedal: „Našim cieľom je dosiahnuť 60FPS pri takej kvalite, ako sme odprezentovali v deme. Zatiaľ sme ho však nedosiahli a demo funguje v 30FPS. A môžem vás uistiť, že toto demo vieme rozbehnúť aj na tomto notebooku priamo z editora a demo dosiahne 40FPS.“
126:53
— ゆめしん (@wangxingyu1999) 16. mája 2020
SSD speed like PS5 is helpful, especially those huge scene streaming. Nanite and Virtual Texture is depend on I/O. Do we need such fast SSD so that we can run that demo? In fact if we analyze that, for example 2K. Our finally goal is that each pixel with one triangle.
Následne sa zistilo, že predmetný notebook o ktorom vývojár Epicu hovoril mal v sebe mobilnú verziu RTX 2080 a 970 EVO NVME disk, ktorý sa ani nepribližuje rýchlostiam SSD disku Playstation 5. Zdá sa teda, že aj keď SSD bude v budúcej generácii povinnou výbavou hráčov, tak nároky na rýchlosť SSD disku nebudú až tak brutálne, ako sme si mohli myslieť. A pokojne môžu určite spávať aj fanúšikovia Xbox Series X.
Šéf Epicu Tim Sweeney situáciu okomentoval že Nanite a Lumen bude podporovaný oboma next-gen konzolami a bude vyzerať skvelo aj na jednej a aj na druhej.
The Unreal Engine 5 demo on PlayStation 5 was the culmination of years of discussions between Sony and Epic on future graphics and storage architectures.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 15. mája 2020
The Nanite and Lumen tech powering it will be fully supported on both PS5 and Xbox Series X and will be awesome on both.
Smerom k vyjadreniam svojich čínskych kolegov bol však oveľa zdržanlivejší (a skôr reagoval sarkasticky) a video z prednášky bolo stiahnuté z internetu.