Hoci v rozhovore reaguje opatrne, medzi riadkami sa dá čo-to vyčítať.
Vývojár adventúry Commander ’85, Marcin Makaj hovorí o tom, prečo variabilná frekvencia procesora v PS5 ponúka viac flexibility. Oba tábory robia naozaj pôsobivé vylepšenia oproti svojim predchodcom z hľadiska hardvéru a nič iné sa ani nepripúšťa.
Niektorí vývojári sú doslova nadšení z toho, aké vylepšenia prinesú nové konzoly. Marcin Makaj je podobne optimistický a v rozhovore pre gamingbolt aj vysvetľuje prečo: „Obe konzoly prinesú dobrý posun vpred vo výkone procesora. Simultánne viacvláknové spracovanie procesov bude mať veľký význam pre výkon zariadení.“ Ďalej celkom úprimne dodáva, že hoci oceňuje flexibilnejší prístup Sony, nevidí medzi konkurenčnými procesormi väčší rozdiel.
Prečítajte si tiež
Dnešným dňom Sony oficiálne spustila produkciu PS5 zariadení
Ale podľa jeho osobných skúseností z predchádzajúcich generácií hovorí, že dosahovali lepší výkon pri PlayStation 4 hrách ako u konkurencie. Myslí si, že to tak bude aj v prípade PlayStation 5 a to aj napriek tomu, že Xbox Series X má priniesť o poznanie väčší hrubý výkon – 12 teraflopov verzus 10,28 v podaní PlayStation 5. Avšak to zjavne ešte nerobí z nikoho víťaza.
Najdôležitejšia je otázka dobrej optimalizácie a „priateľskejší“ prístup Sony k vývojárom je dôvod, prečo by mohla mať napokon PS5 navrch. Práve variabilná frekvencia CPU a toľko ospevované SSD uľahčia vývojárom život pri tvorbe a optimalizácii hier. Ako vždy to aj tak bude napokon len o tom, kto ktorej konzole fandí a keď zapneme prvú next-gen hru, čísla už pôjdu bokom.