4K a 60FPS nebude štandardom ani na Playstation 5 konzole

4K a 60FPS nebude štandardom ani na Playstation 5 konzole

 

Sony a Digital Foundry priblížili predstavené hry.

Keďže sa Playstation 5 Showcase už skončil a preto nastal čas na analýzu a vyhodnotenie. No tentokrát nemáme na mysli subjektívne hodnotenie fanúšikov a „hejterov,“ ale skôr objektívnejšie zamerané hodnotenie – to, zamerané na technológie, ktoré nám boli predstavené v hrách.

Jedno z nich nám pripravilo samotné Sony a druhé populárny technologický Youtube kanál Digital Foundry.

Sony sa venovala niekoľkým hrám, kde demonštrovala svoje technológie. Prvou z nich je Spider-Man: Miles Morales, ktorý podľa ich slov využije silu SSD disku na „okamžitý presun po New Yorku bez nahrávacích obrazoviek“ a hra taktiež využije technológiu haptic feedback ovládaču DualSense.

Ratchet & Clank: Rift Apart taktiež vo veľkom využije vysokých rýchlostí SSD disku a taktiež použije aj haptic feedback a adaptive triggers, čo dodá súbojom a hraniu hry úplne nový zážitok.

Demon’s Souls Remake ponúkne „úžasné efekty tieňov“ a ray-tracing. Hra taktiež ponúkne dva herné módy. Jeden z nich zameraný na vizuál, ktorý ponúkne vyššie rozlíšenie a 30FPS a druhý zameraný na výkon, ktorý ponúkne nižšie rozlíšenie a detaily, no dá hráčom možnosť hrať v 60FPS.

Gran Turismo 7 zas vo veľkom využije špeciálny Tempest Engine, ktorý ponúkne hráčom úžasný audio zážitok a chýbať nebude ani využitie haptic feedback pre čo najlepší zážitok z hrania.

Prvú analýzu vykonalo aj Digital Foundry a ak ste očakávali, že v novej generácii konzol bude štandardom 4K rozlíšenie a 60FPS, tak vás asi nepotešíme.

Veľké množstvo hier totiž bolo ukázaných v 30FPS a ďalšia várka mala zas dynamické rozlíšenie. Samozrejme všetky tieto aspekty sa do vydania týchto hier môžu zmeniť, takže ich netreba brať ako istotu

  • Ratchet and Clank: Rift Apart - 30 FPS/4K
  • Stray - 30 FPS/4K
  • Returnal - 30 FPS/4K
  • Kena: Bridge of Spirits - 30 FPS/4K
  • Demon's Souls - 30 FPS s výkonnostným módom na 60FPS
  • Destruction Allstars - pravdepodobne 30 FPS/dynamické 4K
  • Horizon: Forbidden West - pravdepodobne 30 FPS/4K
  • Oddworld: Soulstorm - pravdepodobne 30 FPS/pravdepodobne 4K
  • Gran Turismo 7 - 60 FPS/pravdepodobne 4K
  • Sackboy: A Big Adventure - 60 FPS/1512p
  • Godfall - 60 FPS/4K
  • Astro's Playroom - 60 FPS/1792p
  • Resident Evil VIII: Village – pravdepodobne 60 FPS a dynamické 4K
  • Deathloop - 4K/60FPS
Zdroj: Sony/DigitalFoundry

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk