Žiadne opakovanie situácie z tejto generácie.
Táto konzolová generácia bola poznačená tzv. mid-gen refreshom, čo v jednoduchosti znamená, že v strede generácie prišli na trh výkonnejšie verzie konzol Playstation 4 Pro a Xbox One X.
Dôvodov bolo hneď niekoľko. Jednak sa pri dizajnovaní pôvodných konzol Xbox One a Playstation 4 spoločnosti orientovali na čo najprijateľnejšiu cenu, čo sa odrazilo na ich životnosti (v konzolách bol napríklad dosť málo výkonný „notebookový“ Jaguar CPU) a zároveň sa počas generácie začal nástup 4K televízorov a mnoho užívateľov prahlo po 4K konzolovom hraní.
Albert Penello, bývalý člen vedenia Xboxu si však myslí, že podobná situácia v tejto generácii konzol vôbec nehrozí. A to ani zo strany Microsoftu a ani zo strany Sony.
„Jednoducho to nebude tak potrebné ako v minulej generácii. 4K sa stalo mainstreamom v televízoroch užívateľov a základné konzoly boli dizajnované na 1080p a menej. Keď teda máte televíziu, ktorá potrebuje 4-násobný výkon na tlačenie veľkého množstva pixelov, tak to má veľký vplyv na výkon. Myslím si, že príchod 8K televízií do mainstreamu podobne ako to bolo pri 4K rozlíšení v minulej generácii nehrozí – skôr očakávam zlepšenie v NITS (kvôli lepšiemu HDR) alebo lepšieho frameratu, aby bolo podporovaných viac ako 60FPS. A procesor a grafický čip v nových konzolách to dokážu.“
Problémom môže byť, že aj fakt, že výkonnejšia konzola sa prakticky spraviť nedá. Už teraz museli Sony a Microsoft výrazne zapracovať na chladení (Microsoft kompletne prekopal dizajn a Sony muselo výrazne zväčšiť rozmery konzoly) a vydávať mid-gen refresh, ktorý by ponúkol 2-3TFLOPy navyše asi nemá veľký zmysel. A vydať 20-24TFLOP konzolu je proste nemožné.
„Neverím, že 20/24TFLOP mašina bude dostupná v konzolovom dizajne najbližšie tri roky. Zmeny výrobného procesu zo 7nm na 5nm alebo 3nm bude stáť veľké množstvo peňazí a už len matematicky je zrejmé, že pokiaľ sa výrobný proces nezmení na 3nm, tak budeme vidieť iba 30% zmenšenie súčasných čipov a pridanie TFLOPs by určite znamenalo výrazné navýšenie ich veľkosti. Zároveň nemôžete jednoducho zdvojnásobiť výkon GPU bez toho, aby ste zvýšili výkon CPU a pamätí čo má taktiež výrazný dopad na cenu.“
„Môže sa stať, že sa dočkáme zlepšení výrobných procesov čipov o ktorých nevieme, no v momentálnej situácii je to veľká výzva. Ak sa na to pozerám súčasnou optikou, tak jednoducho neverím, že sa dočkáme mid-gen konzol v tejto generácii.“
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!