Xbox hodnotí The Last of Us: Part II – Vzor všetkým vývojárom so slabým súbojovým systémom

Xbox hodnotí The Last of Us: Part II – Vzor všetkým vývojárom so slabým súbojovým systémom

 

Nepriama obeť sporu Epicu a Applu.

Ako možno dobre viete, Epic a Apple sa sporia o nutnosť 30% odvodu v ekosystéme iOS. Vypočúvanie by sa malo začať dnes o 17:30 nášho času a jeho výsledkoch samozrejme budeme informovať.

Lenže, ako súčasť prípravného konania zatiahli obe spoločnosti do sporu aj iného firmy. Apple napríklad vyžiadal podklady k predajom hier na Steame a Epic si zas „na pomoc“ zobral Microsoft, ktorý iba nedávno ohlásil zníženie odvodu vo svojom Windows Store na 12% (podobne, ako to má Epic).

Vďaka tomu sa podarilo nám, laikom nahliadnuť do dokumentov, ktoré by mali zostať ututlané a neprístupné očiam hráčov. No, stalo sa.

A jeden z týchto dokumentom je skutočne fascinujúci. Ide o dokument tzv. portfolio tímu, ktorý má za úlohu (okrem iného) hrať konkurenčné hry a odchytávať od nich veci a vlastnosti, ktoré by mali byť integrované do hier od Xbox Game Studios. A hrou, ktorej sa venovali v dokumente bola Playstation 4 exkluzivita The Last of Us: Part II. Ak ste však hru nehrali, tak vás upozorňujeme na spojlery, ktoré tento dokument obsahuje.

Hru hrali Mike a John, ktorý o nej napísali napríklad toto:

  • Hlavnou úlohou The Last of Us: Part II je ponoriť sa do interaktívneho príbehu, pričom hra obsahuje hneď niekoľko „walking simulator“ naratívnych sekcií. Sú však vytvorené skvelo a sú vzorom toho, čo by mali nasledovať ostatní vývojári v tejto oblasti (dialógy, prezentácia a dabing).
  • Naughty Dog v hre potlačilo vplyv hráčov na príbeh tým, že hra neobsahuje interakcie medzi postavami a dialógy. Hráč je tak často iba divákom udalostí bez priameho vplyvu na dianie.
  • Hra obsahuje dve samostatné naratívne kampane a vývojári potlačili koncept „hrdinov“ a namiesto toho ponúka príbeh pomsty dvoch ľudí, ktorí prežili v krutom svete.
  • Hrateľnosť je oproti jednotke výrazne zlepšená. Hra poskytuje väčšie prostredia, zlepšenú umelú inteligenciu a väčšiu slobodu.
  • Naughty Dog však stále nevie spraviť zábavný súbojový systém pri streľbe zo zbrane a hra tak viac tlačí hráčov do stealth mechaník.
  • Kritiku si vyslúžil aj systém invetára, nakoľko v hre neexistuje rýchle prepnutie medzi súčasnou a predchádzajúcou zbraňou.
  • Dôraz na detaily a vizuálna kvalita je napred oproti ostatným vývojárskym tímom naprieč PC a konzolami. Toto je podľa nich latka, ku ktorej by mali smerovať všetky ostatné tímy v budúcej generácii konzol.
  • Napriek kontroverzii príbehu hru pochválili za to, že Naughty Dog excelentne spracovali príbeh, ktorý chceli oni sami povedať.
Zdroj: ResetEra

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk