Ak ho teda vývojári použijú…
Problém s tým, koľko si z disku dokážu jednotlivé hry odhryznúť sa v tejto generácii konzol ešte nafúkol. Xbox Series X a PlayStation 5 totiž ponúknu hráčom iba 820 a 667GB voľného miesta, čo je v dobe, kedy niektoré hry odhryznú aj 180GB (pozdravujem Call of Duty) veľkým problémom.
Pritom vývojári dostali do rúk nástroje, aby s tým niečo robili. A zdá sa, že štúdio Insomniac Games tieto nástroje aj využili. A výsledkom toho je, že ich chystaná hra Ratchet & Clank: Rift Apart si z disku PlayStation 5 konzol odhryzne iba príjemných 33GB.
Prečo je to teda tak? Komunitný manažér štúdia Insomniac Games James Stevenson prezradil, že to má čo dočinenia s pokrokmi v kompresii dát a taktiež za to môžu aj extrémne rýchle SSD disky v konzolách.
Sizes are getting smaller on native PS5 games due to the compression techniques and SSD!
— James Stevenson (@JamesStevenson) June 4, 2021
Totižto, Sony prinieslo do svojej novej konzoly nový kompresný formát, ktorý nazýva Kraken (Microsoft má svoju alternatívu nazvanú BCPack), ktorý pomáha s tým, aby mohla byť hra zabalíčkovaná efektívnejšie. Navyše, samostatný hardvérový blok na dekompresiu týchto dát zabezpečuje, že na rozbalenie týchto dát nie je potrebný výkon procesora v konzole. A čerešničkou na torte je SSD disk, ktorý zabezpečuje, že vývojári nemusia duplikovať dáta hry kvôli pomalosti mechanického pevného disku. To všetko dokopy prispieva k tomu, že do našich konzol sa nám zmestí viac hier.
Ratchet & Clank: Rift Apart vychádza 11. júna 2021 na PlayStation 5.