Hra je už nejaký ten piatok vo vývoji.
Sony v roku 2021 ohlasuje jednu spoluprácu za druhou. V priebehu prvých šiestich mesiacov sme sa dočkali ohlásenia spolupráce s Haven Studios skúsenej hernej vývojárky Jade Raymond a následne aj ohlásenie prác na multiplayerovej hre v spolupráci so štúdiom Firewalk Studios. A počas Summer Game Festu sme sa dočkali ohlásenia ďalšej – tentokrát so štúdiom Deviation Games na čele ktorého stojí napríklad aj „otec“ Zombies módu v Call of Duty Jason Blundell.
A on spolu so šéfom štúdia Davom Anthonym sa rozpovedali o tejto spolupráci. Svoj dôvod odchodu zo štúdia Treyarch odôvodnili nutnosťou pracovať na tej istej značke, čo neposkytuje dostatok kreatívnej slobody. Preto si založili Deviation Games a začali hľadať niekoho, kto by im zafinancoval ich vysnívanú hru.
„Potrebujete partnera, ktorý má históriu vydávania kvalitných hier konzistentne. A o Sony vám nemusím hovoriť. Je to očividné. Množstvo ocenení, ktoré získavajú. Je to hit za hitom. Smiešne na tom je, že náš list možných partnerov bol celkom krátky. A Sony nám to zjednodušilo. Sme súčasťou procesu spolupráce s nimi a vidíme, ako fungujú. Podporujú prostredie, ktoré je plné kreatívnych ľudí. A robia to na princípe transparentnosti voči svojim tímom.“
„Je to neuveriteľné. Nikdy sme neboli v takej situácii, kedy sme mohli mať čokoľvek, čo chceme. Od prvého dňa je štúdio plne finančne zabezpečené na najbližšie roky. A môžeme byť sami sebou.“
„Nechcem vyzradiť tajomstvo úspechu, no Sony má schopnosť rozprávať s hernými vývojármi tak, ako sú zvyknutí rozprávať. To je to, kde sa vytvára mágia.“
Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst dodal: „Je to o dôvere a o tom, aby sme ich netlačili na šibeničné termíny a nevyžadovali od nich trailery, keď nie sú pripravení. Ja a lídri okolo mňa sme boli v zákopoch. Pracoval som na dizajnových dokumentoch. Vytváral som hry, dizajnoval som ich takže viem, aké to je.“
Hulst však zároveň poprel, že by plánovali štúdio pridať do svojej rodiny PlayStation Studios: „Pracujeme s nimi ako s nezávislými vývojármi a to je štruktúra, ktorú sme nastavili.“
Anthony a Blundell dodali, že na hre pracujú už vyše roka a momentálne v štúdiu pracuje vyše 100 zamestnancov, pričom väčšina z nich bola najatá pred začiatkom COVID-19 pandémie. Štúdio tak po jej konci plánuje ďalej expandovať, no čo sa týka samotnej hry, tak zatiaľ nám toho veľa ukázať nemôžu a je zrejmé, že na vydanie si ešte poriadnu chvíľu počkáme.
Hulst dodal, že táto spolupráca nie je posledná a v budúcnosti plánujú ohlásiť ďalšie. Všetko ako súčasť 25 first-party hier, ktoré má Sony aktuálne vo vývoji.