Dotkne sa však iba niektorých hráčov.
30 alebo 60FPS? Tak konzoloví hráči fungovali niekoľko posledných rokov. Vývojári sa snažili držať dvoch úrovní frameratu kvôli obnovovacej frekvencii monitorov a televízií, no to sa začína meniť. Technológia VRR odstraňuje tearing a ghosting a v dnešnej dobe už tak ani variabilný framerate nie je veľkým problémom.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Ratchet & Clank: Rift Apart – Roztomilá skákačka novej generácie
Zaujímavý prístup však zvolilo štúdio Insomniac Games pri hre Ratchet & Clank: Rift Apart. Štúdio totiž vydalo novú aktualizáciu s označením 1.002 a tá prináša niekoľko opráv a vylepšení, pričom to najdôležitejšie sa týka práve frameratu.
Vývojári sa totiž rozhodli, že ak máte hru v Quality režime, ktorý je v základe v 30FPS, no disponujete televíziou, ktorá podporuje obnovovaciu frekvenciu 120Hz, tak sa Quality režim prepne automaticky do 40FPS režimu. Hráči tak získajú stále stabilný framerate, ktorý však bude vyšší, ako štandardných 30FPS a vďaka tomu, že televízia má obnovovaciu frekvenciu 120Hz, tak sa vyhnete nežiaducim artefaktom v obraze. Dúfajme, že tento príklad budú nasledovať aj ostatní vývojári.
The latest #RatchetPS5 update includes some additions to Photo Mode! See what’s new: https://t.co/O62FZf5FmF
— Insomniac Games (@insomniacgames) June 30, 2021
🎨 New stickers
🌈 Color backgrounds
🛡️ Toggle armor
🤖 Clank added during poses
🔫 Ratchet/Rivet hold the current gun level in poses
🛠️ Gold Bolt weapons stay equipped pic.twitter.com/Qu3aRxGAWF