Žiadne Ctrl+C a Ctrl+V.
Séria Call of Duty je spolu so športovými hrami asi najčastejším terčom vtipov o kopírovaní a vykrádaní predchádzajúcich dielov. A tieto vtípky sú často oprávnené, no vo väčšine prípadov nie sú na mieste.
Podľa bývalého šéfa Sledgehammer Games Glena Schofielda si však hráči neuvedomujú koľko práce stojí za vytvorením Call of Duty hry: „Ľudia si jednoducho myslia, že Call of Duty jednoducho vložíte do mlynčeka a ďalší diel vyjde von. Neuvedomujú si, koľko práce ide o vytvárania hier v tejto sérii.“
„Pracujete s expertmi – študoval som Druhú svetovú vojnu počas troch rokov. Pracoval som s historikmi. Strávil som osem dní v dodávke s ktorou som cestoval po Európe, aby som navštívil miesta, v ktorých budú hráči v hre. Strieľal som zo starých zbraní. Všetko to musíte robiť, ak pracujete na Call of Duty hre.“
To isté platilo aj pri vytváraní futuristického Advanced Warfare: „Aby ste sa stali expertom, tak pracujete s Navy SEALS a Delta Force, aby ste sa naučili techniky a implementovali ich do hry. Musíte sa naučiť o špeciálnych jednotkách v mnohých krajinách ako Anglicko, Francúzsko, Španielsko a Taliansko pretože tí sú v hre. Takže je to neustálom učení sa, sledovaní videí a pracovaní s expertmi.“
Schofield prezradil aj to, či panuje medzi „Call of Duty štúdiami“ súťaživosť: „Bez debaty. Je to divné, pretože na jednej strane fandíte každému štúdiu, pretože chcete aby sa každému Call of Duty darilo. No určite chcete dosiahnuť vyššie hodnotenia. Chcete predať viac kópií a tak sa navzájom psúvate. No taktiež si chcete navzájom pomôcť – napríklad ja som pomáhal na Black Ops. Boli sme takým bratstvom Call of Duty. Bola medzi nami súťaživosť, no pomáhali sme si posúvať naše hry najviac, ako to išlo.“
Schofield však už nie je členom „mlynčeka Call of Duty.“ Po vydaní Call of Duty: WWII odišiel zo štúdia a založil si štúdio Striking Distance a v súčasnosti pracuje na hororovej hre vo svete PUBG s názvom The Calisto Protocol. A prečo na hororovej hre? Schofield je totiž známy najmä ako jeden z mozgov za vývojom série Dead Space.
A čo sa týka novej Call of Duty hry, tak tá zatiaľ nebola oficiálne ohlásená, no očakávame ju koncom tohto roka, pričom hlavným štúdiom za touto hrou je Sledgehammer Games. No efektívne na vývoji „Call of Duty: Vanguard“ pracuje každé Activision štúdio.