Dopady sú celkom zrejmé.
Dnes už bývalý šéf PlayStation Studios a obľúbenec publika fanúšikov značky PlayStation Shawn Layden poskytol rozhovor magazínu Bloomberg v ktorom sa podelil o svoje obavy z budúcnosti AAA hier. Problém sú už tradične peniaze.
Layden totiž tvrdí, že cena vývoja AAA hier sa „zdvojnásobuje každou generáciou konzol“ pričom PlayStation 4 first-party hry presiahli aj 100 miliónov dolárov. Podľa Laydena však bude mať tento rast cien vývoja veľký dopad na originalitu a experimentovanie s jednotlivými prvkami hier.
„Ak nedokážeme zastaviť rast cien vývoja hier, tak jediné čo môžeme spraviť je neriskovať. To však bude mať za následok miesto, kde sa budú tvoriť samé pokračovania. Stane sa to, že vám ostanú 3-4 typy hier alebo herných sérií, ktoré budú neustále existovať a originalita sa vytratí.“
Layden však zároveň priznal, že sám prispel k tomu tomuto trendu. Práve on totiž umožnil vznik hier ako Death Stranding, The Last of Us: Part II, Ghost of Tsushima či Marvel’s Spider-Man. Zároveň však dodal, že jeho snahou bolo ukázať svetu, ako vyzerá skvelá hrateľnosť a to samozrejme niečo stojí.
Výsledok narastajúcich rozpočtov však vidíme. Sony bolo totiž na čele snahy zvyšovania cien hier na 79,99€ pri vydaní a taktiež začala expandovať na PC trh, kde chce pozbierať dodatočné financie. Ďalším spôsobom, ktorý sa stal obľúbeným sú mikrotransakcie.