To už vedeli takmer všetci.
Najpopulárnejšia zábavná značka v zábavnom priemysle v kombinácii s live service looter hrou a marketingovou podporou Sony. Čo sa môže pokaziť však? Pokazilo sa však všetko. Marvel’s Avengers totiž už pri vydaní nenaplnil očakávania manažmentu Square Enix a celý projekt nedokázal v prvých mesiacoch získať dostatok peňazí, aby pokryl náklady na vývoj. A tomu sa hovorí epické zlyhanie.
Hra ako taká v tom nebola nevinne, pretože zjavne nešlo o najsilnejší produkt štúdia Crystal Dynamics, no šéf Square Enix Josuke Macuda v rozhovore s investormi priznal, že vedenie vydavateľstva nepridelilo tento projekt správnemu štúdiu, čo prispelo k neuspokojivým výsledkom.
Square Enix totiž od začiatku plánoval Avengerov ako GaaS hru (Game as a Service) a Crystal Dynamics je štúdio, ktoré dovtedy pracovalo takmer výlučne na hrách pre jedného hráča. A práve táto dynamika prispela k zlyhaniu: „Marvel’s Avengers bol pre nás ambicióznym titulom, kde sme chceli vytvoriť niečo s GaaS modelom. Prekonali sme množstvo neočakávaných ťažkostí vo finálnych štádiách vývoja vrátane transformácie na prácu z domu kvôli pandémii. Boli sme však schopní tieto problémy prekonať a vydať hru, ktorá sa však bohužiaľ nestala takým úspechom, ako sme čakali.“
„Snaha o GaaS hru však poukázala na problémy, ktorým budeme čeliť v budúcnosti herného vývoja ako napríklad schopnosť zvoliť si dizajn hier tak, aby sedel schopnostiam a chuti našich štúdií a vývojárskych tímov. A aj keď táto výzva, ktorú sme akceptovali vyústila v sklamanie, sme si istí, že GaaS prístup bude viac a viac dôležitý, pretože hry sa menia na služby. Ako budeme vytvárať nové zážitky s implementáciou týchto trendov do nášho dizajnu hier je kľúčovou otázkou, ktorú si musíme zodpovedať.“