Logický krok Sony?
Už od decembra počúvame o tom, že Sony chystá konkurenta pre predplatenú službu Xbox Game Pass, ktorá má zatiaľ označenie Spartacus. Sony sa tak púšťa do boja síce neskôr, ako by sa patrilo (počet predplatiteľov Xbox Game Pass je v súčasnosti údajne okolo 25+ miliónov), no stále je veľmi veľa otáznikov ohľadom toho, ako bude služba vyzerať a to hlavne s ohľadom na first-party hry.
Microsoft totiž do svojej predplatenej služby pridáva všetky hry od Xbox Game Studios a Bethesdy v deň vydania bez potreby ich kúpy. Čiže hráči mali možnosť zahrať si Forzu Horizon 5, Psychonauts 2, Halo Infinite a ďalšie hry vrámci predplatného. U Sony sa to síce neočakáva, no podľa šéfa Xboxu je to nevyhnutné.
Prezradil to v rozhovore pre IGN: „Nemyslím si, že o predplatených službách všetko, no myslím si, že je správne umožniť hráčom hrať hry, ktoré chcú hrať, kde ich chcú hrať a dať im možnosť rozhodnúť sa, ako chcú budovať svoju hernú knižnicu a byť k ním transparentný ohľadom toho, ako chceme pristupovať k PC hraniu a cross-gen prístupu.“
„Takže keď počujem, že ostatní chcú urobiť niečo ako Game Pass, alebo idú so svojimi hrami na PC, tak to dáva zmysel, pretože si myslím, že je to správna odpoveď.“
„Nepozerám sa na to ako na validáciu. Keď rozprávam s našim tímom, tak skôr hovoríme o nevyhnutnosti. Takže podľa nás je potrebné inovovať a súperiť, pretože veci, ktoré teraz robíme sú možno našou výhodou na trhu, no sú to výhody iba preto, že sme s tým prišli prví a nie preto, že sme vytvorili niečo, čo nikto iný vytvoriť nedokáže.“
„Páči sa mi to, pretože to prináša energiu na ďalšie veci, na ktorých by sme mohli pracovať, pričom budujeme na veciach, ktoré sme vytvorili v minulosti. Pretože si myslím, že správnou odpoveďou je prinášať skvelé hry, prinášať ich na PC, prinášať ich na konzoly a na cloud a sprístupniť ich v prvý deň v predplatnom. A očakávam, že presne to spraví aj náš konkurent.“