Nedá sa však očakávať, že uspejú.
Spoločnosť Sony sa vo Veľkej Británii dočkala celkom nečakanej hromadnej žaloby. Tú na spoločnosť podal „šampión práv kozumentov“ v krajine Alex Neill. Žaloba spočíva v obvinení, že Sony potláča konkurenciu a zneužíva svoje postavenie na trhu prostredníctvom PlayStation konzol a vďaka tomu nanucuje svoje podmienky nie len vývojárom a vydavateľom ale aj zákazníkom.
Podľa Neilla Sony „ošklbáva ľudí“ a tŕňom v oku je primárne 30% podiel z každej platby prostredníctvom digitálnej distribúcie. A vzhľadom na to, že PlayStation Store je uzavretý ekosystém, tak Sony neumožňuje, aby na platforme vznikla konkurencia, ktorá by mohla poskytnúť výhodnejšie podmienky pre zákazníkov. Zákazníci teda podľa Neilla nakupovali počas rokov predražené hry a ako odškodné za šesť rokov žiada Neill prostredníctvom tejto žaloby odškodné vo výške 5 miliárd libier.
To znamená, že každý zákazník vo Veľkej Británii, ktorý si od 19. augusta 2016 kúpil digitálnu hru alebo DLC by mal mať technicky nárok na prípadné odškodné: „Ťah je teraz na spoločnosti Sony PlayStation. S touto právnou žalobou sa zastávam miliónov ľudí vo Veľkej Británii, ktorí boli nevedomky nadmerne zaťažení. Veríme, že spoločnosť Sony zneužila svoje postavenie a okradla svojich zákazníkov. Hry sú teraz najväčším zábavným priemyslom vo Veľkej Británii pred televíziou, videom a hudbou a mnoho zraniteľných ľudí sa spoliehajú na hry pre možnosť spojenia a vytvárania komunít. Akcie Sony to však znemožňujú miliónom ľudí, ktorí si to nemôžu dovoliť a to hlavne v časoch, kedy náklady na život rastú a peňaženka spotrebiteľov je stlačená ako nikdy predtým.“
Faktom ale zostáva, že takáto žaloba nemá veľkú šancu na úspech. Je potrebné podotknúť fakt, že 30% podiel z predaja je v konzolových ekosystémoch štandardom a táto žaloba by sa tak mala týkať aj Microsoftu a Nintenda. Sony však môže veľmi ľahko a pravdivo argumentovať, že konzolový ekosystém je založený na dotovanom hardvéri (čiže Sony ho predáva so stratou) a digitálny ekosystém teda kompenzuje stratu vytvorenú predajom hardvéru a opodstatňuje tak 30% podiel z predaja každého digitálneho predmetu na PlayStation Store.
Navyše, ak aj by súd uznal, že 30% je príliš veľa a prikázal Sony znížiť podiel, ktorý si berú z predaja na PlayStation Store tak nie je nikde garantované, že by sa toto zníženie premietlo do nižšej koncovej ceny pre zákazníkov.