Rozšírenie obzorov.
Sony expanduje, no určite nie do oblastí, kde by si možno fanúšikovia značky želali. Zatiaľ čo v PlayStation 4 generácii bolo Sony synonymom príbehových hier pre jedného hráča s vysokými produkčnými hodnotami, tak súčasné Sony nakupuje štúdia vyvíjajúce live service hry (Bungie, Haven) a včera dokonca ohlásili vznik samostatnej divízie, ktorá sa bude zaoberať vývojom hier pre smartfóny za použitia populárnych PlayStation značiek.
Prečítajte si tiež
Sony kúpilo ďalšie herné štúdio, ktoré však vyvíja hry pre smartfóny
Vieru neprináša aj nedávne tvrdenie manažmentu Sony Interactive Entertainment o tom, že zatiaľ čo v súčasnosti investuje Sony 12% svojich rozpočtov do live service hier a 88% do „tradičných“ hier, tak vo finančnom roku FY2025 bude tento pomer na úrovni 55% vs. 45% v prospech „tradičných“ hier. Sony teda cíti, že trh si žiada expanziu a úpravu biznis modelu.
Na druhej strane však šéf PlayStation Studios Hermen Hulst upokojuje, že PlayStation má naďalej vášeň smerom k vývoju hier pre jedného hráča: „Tak, ako sme PlayStation komunitu upokojovali s ohľadom na fakt, že prinášame vybrané hry na PC a že tieto kroky neznamenajú zníženie podpory pre PlayStation komunitu, tak naše súčasné smerovanie neznamená, že nemáme vášeň vytvárať skvelé príbehové hry pre jedného hráča.“
S odkazom na novú divíziu PlayStation Studios Mobile Division Hulst dodal: „Naše snahy v sfére mobilného hrania budú dodatkom. Pridajú spôsoby, ako môžu hráči pristupovať k nášmu obsahu a taktiež dúfame, že dosiahneme nové publikum, ktoré nie je znalé značky PlayStation a našich hier.“
Hulst teda tvrdí, že všetky snahy PlayStation smerom k live service hrám a hrám pre smartfóny budú ako dodatok k skvelej ponuke exkluzívnych príbehových hier pre jedného hráča. Na druhej strane však treba dodať, že viacero už existujúcich štúdií sa vyberá live service smerom – Naughty Dog pracuje na Factions live service hre pre The Last of Us: Part II, štúdio Guerrilla Games pracuje na druhom, údajne multiplayerovom projekte a pracovné ponuky štúdia Insomniac taktiež naznačovalo vývoj multiplayerovej hry.