Nie, nie je to Activision Blizzard.
Zatiaľ čo sa Microsoft a Sony handrkujú o to, či by Microsoftu mala byť umožnená akvizícia Activision Blizzard, tak vás možno prekvapí fakt, že ABK nie je najväčším vydavateľom na konzolách z hľadiska počtu aktívnych hráčov a v tomto ohľade je až na treťom mieste.
Vyplýva to z tabuľky Ampere Analysis, ktorá preskúmala trhy na Xbox a PlayStation konzolách, pričom dáta pochádzajú z 32 krajín v prípade Xboxu a z 45 trhov v prípade PlayStation. A vedúce postavenie má už dlhodobo vydavateľstvo Electronic Arts. Hry od tohto vydavateľa hrá približne 16% používateľov Xbox a PlayStation konzol.
Activision Blizzard síce v čase vydania Modern Warfare II vyskočil na druhé miesto, no neskôr spadol za Epic Games. Na treťom mieste je Take-Two. Prekvapujúcim faktom je, že viac konzolových používateľov mesačne hrá hry od Microsoftu ako hry od Sony, no to má jednoduché vysvetlenie, ktoré sa volá Minecraft. Plus Microsoft má ešte ďalšie relatívne úspešné live service hry ako Forza Horizon či Sea of Thieves. Navyše, Sony nie je silné v segmente live service hier, čo táto tabuľka jasne odráža.
Víťazstvo EA nie je prekvapením. Okrem extrémne silnej hry Apex Legends má vydavateľ na konte aj plejádu športových sérií, ktoré denne hrajú státisíce hráčov. Oproti tomu má Activision „iba“ Call of Duty a Overwatch 2. Take-Two má zas GTA Online a Red Dead Online a taktiež aj NBA 2K. A Epic Games má zas Fortnite.