Neplatí to však všade.
Sony je (na rozdiel od Microsoftu) stále primárne v biznise predaja konzol a tak sa všetky ich rozhodnutia odvíjajú od toho, aby maximalizovali predaje svojho hardvéru. Preto asi nie je veľkým prekvapením, že šéf PlayStation Jim Ryan v rozhovore pre japonský magazín Famitsu zopakoval, že spoločnosť neplánuje vydávať svoje exkluzivity na PC v rovnaký deň vydania, ako na PlayStation 5.
Podľa Ryana je totiž prvoradým cieľom first-party hier budovať tzv. „PlayStation zážitok,“ a taktiež skonštatoval, že z rozhovorov s fanúšikmi vypláva spokojnosť s tým, že tieto first-party hry sú na PC vypúšťané s oneskorením.
„Plne si tiež uvedomujeme dôležitosť exkluzívnych titulov pre systém PS5,“ povedal Ryan. „Hlavnou zodpovednosťou štúdia PlayStation je, aby si ľudia vychutnali zážitok z hry na najnovšom systéme PlayStation. Zvyšujeme počet exkluzívnych titulov pre PS5 a postupne vydávame PC verzie.
„Často mám možnosť pýtať sa fanúšikov hier na ich názory, a keď sa ich pýtam na časový odstup, hovoria, že predaj PC verzie dva alebo tri roky po vydaní PS verzie je prijímaný pozitívne.“
Ak teda čakáte na vydanie hier ako The Last of Us: Part II, God of War Ragnarok či Horizon Forbidden West, tak v Ryanovej odpovedi máte odpoveď.
Treba však podotknúť, že Ryan hovoril primárne o príbehových first-party hrách. Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst totiž ešte v minulom roku potvrdil, že live service hry od first-party štúdií budú na PC vydávané v rovnaký deň, ako na PlayStation 5 aby sa maximalizovalo potencionálne publikum potrebné na udržanie dlhodobej podpory takýchto hier. A aj štúdiá ako Firewalk či Haven potvrdili, že svoje hry pripravujú na PC popri PlayStation 5 verzii.