Súboj peňaženiek.
Zbrojenie v hernom priemysle bude pokračovať. Aj keď Sony, na rozdiel od Microsoftu, celkom zjavne preferuje menšie nákupy, tak je zrejmé, že na udržanie svojej pozície na trhu bude japonská spoločnosť potrebovať rozširovať svoju základňu štúdií.
Preto nie je veľkým prekvapením, že finančný šéf Sony Hiroki Totoki oznámil plán získať ďalšie finančné zdroje, ktoré by mali byť reinvestované na nákup iných spoločností v zábavnom sektore. A aj keď zábavný sektor pre Sony neznamená výlučne iba PlayStation segment, tak je celkom zrejmé, že to znamená AJ PlayStation segment.
Tieto zdroje majú byť získané predajom časti segmentu finančných služieb Sony Financial. Iba v roku 2020 získalo Sony nad týmto segmentom svojho biznisu plnú kontrolu a to vďaka vyplateniu sumy 3,7 miliardy dolárov. Zdá sa však, že Sony Financial nie je pre spoločnosť kľúčovým sektorom na budúci rast a preto je spoločnosť ochotná opätovne odpredať časť tohto biznisu: „Na rozšírenie nášho rastu v strednodobom až dlhodobom horizonte budeme potrebovať schopnosť investovať do segmentu obrazových snímačov (do kamier a fotoaparátov) a zábavného priemyslu na úplne novej úrovni,“ povedal Totoki.
Sony tak očividne zbrojí. Napriek tomu, že spoločnosť pred súdom pri prípade akvizície Activision Blizzard Microsoftom kritizovala konsolidáciu herného priemyslu, tak sama k nej prispieva. Od roku 2021 kúpilo Sony štúdiá Valkyrie Entertainment, Nixxes Software, Housemarque, Firesprite, Bluepoint Games, Savage Game Studios, Haven Studios, Firewalk Studios a taktiež aj štúdio Bungie.
V súvislosti so Sony sa často spomína vydavateľstvo Square Enix, ktoré v posledných mesiacoch prešlo zoštíhľovacou kúrou (odpredaj západných štúdií spoločnosti Embracer Group), čo mnohí analytici hodnotili ako snahu urobiť zo seba atraktívny cieľ na akvizíciu.
Sony však v posledných rokoch tlačí výrazne aj na druhú časť zábavného priemyslu. PlayStation kladie dôraz na transmedia prístup, kedy sa ich populárnym herným značkám dostáva adaptácie v podobe filmov alebo seriálov. Sony taktiež vlastní veľký podiel v segmente anime vďaka spoločnostiam Funimation a Crunchyroll.