Ďalší argument?
Herné streamovanie sa stalo horúcou témou posledných týždňov. Práve na základoch tohto rozvíjajúceho sa trhu totiž CMA zablokovala akvizíciu Activision Blizzard Microsoftom a aj keď spoločnosť je odhodlaná primäť CMA k zmene (alebo ju úplne obísť), tak to všetko si vyžaduje čas.
Jeden náboj do zásobníka argumentov Microsoftu však paradoxne pridal šéf spoločnosti Sony Keničiro Jošida. Ten v rozhovore pre Financial Times prezradil, že herné streamovanie je stále veľmi zložité a prináša technologické výzvy: „Myslím si, že samotný cloud je úžasný obchodný model, ale pokiaľ ide o hry, technické problémy sú veľké," povedal Yoshida a ako najväčší problém uviedol latenciu - rýchlu odozvu, ktorú požadujú hráči. "Takže pri cloudových hrách sa vyskytnú výzvy, ale my ich chceme prijať.“
Jošida taktiež podotkol, že prevádzkovanie cloud serverov, kde by servery isté obdobie dňa nikto nepoužíval a následne by sa zaťažili počas „peak“ hodín je taktiež problémom z hľadiska investícií: „Tento fenomén pre cloudové hry bolo problémom pre Microsoft aj Google, ale bolo zmysluplné, že sme tieto [pokojnejšie] hodiny mohli využiť na učenie sa umelej inteligencie.“
Ide o vyjadrenie, ktoré nahráva Microsoftu v boji proti CMA. CMA totiž argumentuje, že trh herného streamovania čaká v najbližších rokoch masívny boom a vlastníctvo ABK by dalo Microsoftu dominantnú ruku nad týmto trhom.
Šéf Sony však naznačil to, čo prednedávnom povedal šéf SIE Jim Ryan o tom, že Sony sa chystá podieľať sa na trhu s herným streamovaním pre prípad, že by mu podarilo preraziť a stať sa veľkou súčasťou herného priemyslu smerom do budúcnosti.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!