A analytici nie sú práve optimistickí.
Napriek tomu, že Final Fantasy XVI predal počas prvého týždňa 3 milióny kópií to vyzerá tak, že hra nenaplnila vysoké očakávania manažmentu, čo vlastne potvrdil aj samotný manažment pri prezentácii finančných výsledkov. A zdá sa, že okolo vydavateľstva panuje pochmúrna atmosféra.
Bloomberg totiž informoval o tom, že napriek masívnym predajom a nedávnemu ohláseniu PC verzie hry stratilo vydavateľstvo na akciovom trhu 2 miliardy dolárov zo svojej hodnoty a tá padla na najnižšiu úroveň od mája 2022. A zamestnanci, ktorí si neželali byť menovaní vyjadrili svoje obavy z nedostatku kvalitatívnej kontroly a štruktúry vývoja hier, čo narúša vyhliadky smerom do budúcnosti.
„Zaplavenie trhu nedokončenými, zlými alebo nevyskúšanými hrami je zlý krok," povedal tokijský vývojár Michael Prefontaine, pričom spomenul hry Marvel's Avengers, Forspoken a The DioField Chronicle: „Spoločnosť sa príliš natiahla na príliš veľa titulov bez náležitého dohľadu.“
Podľa súčasných a bývalých zamestnancov Square Enix dáva vydavateľstvo príliš veľkú kontrolu nad hernými projektmi do rúk individuálnych producentov, čo má následne negatívny dopad na dodržiavanie rozpočtu a záberu jednotlivých hier. Hry taktiež trpia z nedostatku dokumentácie a zlej štruktúry vývojárskych tímov.
„Naďalej nás znepokojuje štruktúra vývoja hier a kontrola kvality hier, čo by mohlo obmedziť dlhodobú výkonnosť spoločnosti," uviedol Jijia Žai, analytik Macquarie Capital Securities Japan. „Spoločnosť Square Enix má problémy so svojou hernou produkciou," povedal Serkan Toto, konzultant z tokijského priemyslu. Ten skonštatoval, že príliš veľa hier spoločnosti je "trochu konvenčných" a nemajú ambíciu stať sa trhákmi. "Tieto tituly majú na portáli Metacritic 70 %, sú tak trochu v poriadku a sú veľmi zabudnuteľné."
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!