RECENZIA: Ghostrunner - Postúpi len dokonalosť

RECENZIA: Ghostrunner - Postúpi len dokonalosť

Kyberpunkovú kultúru posunul do popredia Cyberpunk 2077, podobné hry tu však boli dávno predtým a prídu aj potom. Fanúšikovia sa nezrodili zo dňa na deň, rovnako tak ani vývojári, ktorí chceli daný žáner pretlačiť dopredu, alebo si len uctiť obľúbený štýl. K tomu patrí aj hra Ghostrunner, ktorá sa ale od komerčne známejšej značky veľmi odlišuje.

Úprimne, titul od poľského štúdia CD Projekt RED som nehral. Počkám, kým spravia regulárnu verziu na PS5 a aj potom porozmýšľam. Prečo teda vlastne porovnám hry, z ktorých som jednu ani nevyskúšal? Asi z dôvodu podobnej tematiky, inak to nemá takmer nič spoločné. Na to som prišiel veľmi rýchlo, pretože Ghostrunner ma vyfackal hneď na začiatku, až mi bolo zle. Chvíľu som rozmýšľal, že hru zaplatím a vrátim do redakcie niekomu inému.

Keďže ide o „nindža parkúr“ z pohľadu prvej osoby, moje počiatočné problémy by sa dali vysvetliť. Predsa len, adaptovať sa na gamepade na tento typ hry zaberie nejaký čas, čo sa odrazilo aj na mojich výsledkoch. Pritom niečo podobné mi nebolo cudzie, Dying Light patrí k mojim obľúbeným titulom. Problémom je, že tu musí byť všetko zvládnuté dokonale. Nesmiete spraviť jedinú chybu, jediný zlý pohyb. Jediný projektil, ktorý vás trafí, spôsobí reštart oblasti.

Poviete si, a? No a presne to je to, čo vám bude spôsobovať záchvaty hnevu a zúfalstva. Hra síce všetko dávkuje pekne postupne a učí vás zvládať jednu situáciu za druhou, no nikdy neprestane. V momente, keď si osvojíte mechanizmus zvládnutia prvého typu nepriateľa, príde ďalší, potom ďalší a ďalší. Nikdy to neskončí a postupne sa začnú kombinovať tak, že v jednej oblasti nájdete aj päť druhov nepriateľov a štyri druhy prekážok či orientácií v priestore, ktoré musíte dokonale skombinovať, aby ste ich všetkých zabili a dostali sa ďalej.

Našťastie, čo platí na vás, to platí (takmer) na všetkých vašich nepriateľov. Jeden zásah a dosť. Niektorí sú síce obklopení štítom, no ten viete zrušiť na inom mieste a potom je to smrť jedným seknutím katany. Výnimku tiež tvoria protivníci s katanou, ktorí najskôr zaútočia, vy musíte perfektne odraziť útok a hneď na to ich zabiť. Tiež tu nájdete stroje, ktoré treba zlikvidovať (roboty, vežičky alebo drony), zabiť vás jednoducho chce úplne všetko a hneď. Vašou úlohou je vyčistiť priestor a ísť ďalej.

Aby to nebolo len bezduché sekanie a plač, že to nejde, máte k dispozícii aj príbeh, ktorý je mimochodom celkom zaujímavý. Vašou hlavnou úlohou je zabiť TOP záporáka. Medzi vami a ním stojí asi milión vašich smrtí a stovky nepriateľov a lokalít. Popritom komunikujete s dvoma osobami, pričom obe chcú to isté, hoci každá z iného dôvodu. Vy ako Ghostrunner ste jediný, kto to dokáže.

Celý princíp hry je opakovať, opakovať, opakovať, kým sa to nepodarí a nedostanete sa ďalej. A znova, znova a znova. Našťastie, checkpointy sú nastavené dobre, vždy sa vrátite na začiatok lokality a môžete to skúsiť znova. Otázkou je, koľko vydržíte. V jednej úrovni totiž nie je vôbec výnimočné zomrieť aj viac ako 150-krát. Za celú hru nazbierate stovky, možno aj tisíce smrtí. Hra doslova skúša vaše nervy a trpezlivosť.

Toto však nie je výčitka, pretože je veľmi návyková a ak si osvojíte nejaký mechanizmus, prípadne sa naučíte, ako poraziť nepriateľa, posúva vás to ďalej a vy ďalej ísť chcete. Príbeh musí byť dokončený. Môžete zbierať rôzne predmety, dokonca aj katany. Postupne sa naučíte aj ďalšie schopnosti, celkovo sú štyri, vďaka ktorým viete oživiť boje a v niektorých prípadoch si aj veľmi pomôcť.

Napriek prvotnému šoku, že som to nevedel hrať a umieral som ako na bežiacom páse, si ma Ghostrunnner získal a nevedel som sa od neho odtrhnúť. Je však pravda, že som si musel robiť prestávky, keď predsa niečo nefunguje, treba si dať pauzu a skúsiť to neskôr. Toto mi vedelo ušetriť psychické zdravie. Naozaj ma ale nahnevalo, že pri konci mi v jednej oblasti hra padne. Vždy, keď sa dostanem na koniec kapitoly, vyskočí chybová hláška a vypne hru. Výsledok je taký, že idem od začiatku kapitoly, trápim sa zas až do konca a tam to padne. Update počas písania recenzie neprišiel a ja neviem, ako to dopadne. Pozrieť si stream totiž odmietam. Môžem len dúfať, že to príde skôr, ako moje prsty zabudnú, ako sa to hrá. Pretože učiť sa to nanovo na konci, keď bojujete proti všetkým naraz, je už asi na slučku...

Naše hodnotenie

Ghostrunner nie je pre každého. Nečakajte kyberpunkové RPG v otvorenom svete. Nájdete tu koridorovú výzvu, ktorá vás núti ju prejsť dokonalou jazdou, cibriť vaše reflexy a parazitovať na vašom odhodlaní. Odhalí váš charakter (či to prežije ovládač, alebo televízor) a na konci vám hádam dá pocit zadosťučinenia. Teda dúfam.

Klady

  • vizuál
  • ovládanie
  • bez prepadov snímkovania
  • trenažér reflexov a nervov

Zápory

  • trenažér reflexov a nervov
  • bez nejakej hĺbky

Informácie o hre

GHOSTRUNNER

GHOSTRUNNER 2021

Ako androidný ninja skombinujte svoje jedinečné zručnosti a umenie boja s katanou a presekajte si cestu nahor zradným neónovým cyberpunkovým mrakodrapom budúcnosti.

  • Platforma: PlayStation 5
  • Žáner: Akčná plošinovka
  • Vývojár: One more level
  • Vydavateľ: All in! Games SA
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: x

Trailer ProGamingShop.sk

Korekcia: Pavol Hirka

Galéria

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk