- Februárová hra Suicide Squad: Kill the Justice League komerčne doslova vybuchla
- Nová reportáž zverejnila dôvody, prečo hra nedopadla dobre a aj to, na čom štúdio Rocksteady pracuje teraz
Ako dopadne, keď sa single-player štúdio pokúsi vytvoriť live service hru? Spýtajte sa BioWare (Anthem), Crystal Dynamics (Marvel’s Avengers) alebo Arkane Austin (Redfall). A teraz si do tohto zoznamu pridajte aj Rocksteady. Ich februárová hra Suicide Squad: Kill the Justice League je masívnym komerčným zlyhaním a vydavateľstvo Warner Bros. odpísalo 200 miliónovú stratu na projekte.
Prečo? Po dôvodoch pátral redaktor Bloomberg Jason Schreier. A podarilo sa mu vyspovedať niekoľko súčasných a bývalých zamestnancov Rocksteady.
Podľa nich štúdio po dokončení Batman: Arkham Knight vyvíjalo hru s označením Stones. Malo ísť o multiplayerovú puzzle hru v originálnom svete. Suicide Squad hra už v tom čase vznikala, no v štúdiu Warner Bros. Montreal (Gotham Knights). Vývoj však neprebiehal hladko a tak šéf Warner Bros. Games David Haddad projekt presunul do Rocksteady. Štúdio tak bolo nútené zrušiť „Stones“ a pustilo sa do práce. S plánom vydať kompletnú hru v roku 2019 alebo 2020.
Samozrejme, od začiatku bolo plánom vytvoriť hru Suicide Squad do podoby live service hry. Warneri sa inšpirovali v hrách ako Destiny a v tomto segmente videli budúcnosť priemyslu. A to aj napriek tomu, že Rocksteady nemalo žiadne skúsenosti s vývojom takýchto hier.
Málo vývojárov a veľa problémov
Rocksteady sa pri vývoji potykalo s mnohými problémami. Prvým bol fakt, že aj napriek masívnej expanzii počtu vývojárov (zo 160 na 250) veľkosť Rocksteady ani zďaleka nebola postačujúca na vývoj masívnej GAAS hry. Nepomohol fakt, že Rocksteady pri prijímaní nových zamestnancov nehovorilo o tom, na akej hre pracuje. Výsledkom toho bolo, že noví vývojári si mysleli, že idú pracovať na hre pre jedného hráča (nakoľko to bola história štúdia) a až po ich prijatí zistili, že budú pracovať na GAAS hre. Na čo mnoho z nich odišlo.
Ďalším problémom projektu bola nejasná vízia. Dizajnové vedenie sa nevedelo rozhodnúť, či chcú klásť dôraz na zbrane, alebo na boj zblízka. Výsledkom je podivná hra, kde v koži Captain Boomeranga a King Sharka strieľate zo zbraní. Vrásky spôsobovali aj vrtochy vedenia štúdia (jeho zakladateľ Sefton Hill chcel do hry dosadiť ďalší herný mechanizmus týkajúci sa používania a úpravy áut na pohyb mestom), komplexnosť vytvárania kooperatívnej hry pre štyroch hráčov a neschopnosť vytvoriť obsah, ktorý by mohol byť opakovaný hráčmi stovky-krát (čo je nutnosť pri GAAS hrách).
A aj keď vývojári dúfali, že všetko sa na konci spojí do dobrého výsledku a dokonca aj Warneri posielali povzbudzujúci feedback, tak výsledkom bola komerčná a kritická katastrofa. Tú však vedenie štúdia nezažilo, nakoľko Sefton Hill a Jamie Walker z Rocksteady odišli ešte v roku 2022. Založili štúdio Hunderd Star Games a mnohým členom Rocksteady pri ich verbovaní povedali, že budú konečne môcť vytvoriť hru „bez mandátov a tlaku od korporácii ako Warner Bros.“ Podľa posledných informácií pracujú na novej hre v spolupráci s Xboxom.

Prečítajte si tiež
Xbox pracuje s tvorcami Batman Arkham trilógie na príbehovej AAA hre
Návrat k základom?
Napriek masívnemu komerčnému zlyhaniu je však Rocksteady v bezpečí. Šéf Warner Bros. Games David Haddad údajne počas interného mítingu v Londýne (kde sídli štúdio) prezradil, že chce, aby štúdiá pod vydavateľstvom viac spolupracovali a nemá preto zmysel redukovať počet zamestnancov.
Štúdio údajne v súčasnosti pripravuje „Director’s Cut“ edíciu hry Hogwarts Legacy a pripravuje návrh pre vedenie Warner Bros. Games na vývoj hry pre jedného hráča. Tak, aby sa štúdio vrátilo ku svojim koreňom.