- Project 8 vyvíjalo 11 bit studios ako ich prvú hru zameranú na konzolistov.
- Vo vývoji bola od roku 2018, pričom na nej pracovalo 37 ľudí.
- Celkové náklady na vývoj sa k septembru 2024 vyšplhali na 11,4 milióna euro.
Poľské štúdio 11 bit studios tohto roku úspešne vydalo dlho očakávanú hru Frostpunk 2, ktorá na The Game Awards získala ocenenie Best Sim/Strategy. Do úspešného konca však nedotiahli titul interne známy ako Project 8. Štúdio pripustilo aj k prepúšťaniu.
Na túto skutočnosť upozornil portál Insider Gaming na základe zverejneného stanoviska pre investorov. Na hre k 30. septembru pracovalo 37 ľudí a celkové náklady na vývoj sa mali vyšplhať na 48,4 milióna poľských zlotých. V prepočte ide o takmer 11,4 milióna eur.
Predseda predstavenstva spoločnosti 11 bit studios Przemysław Marszał ozrejmil, že ich víza projektu 8 bola odvážna a vzrušujúca. „Bola však koncipovaná za úplne iných trhových podmienok, keď boli príbehovo bohaté hry silnejšie,“ uviedol.
Išlo o jeden z 11 interných projektov, pričom tento mal byť špeciálny. Štúdio 11 bit hru vyvíjalo ako prvú hru zameranú na konzolových hráčov. Počas niekoľkoročného vývoja však narazili na viacero problémov, ktoré nakoniec viedli k zrušeniu vývoja.
„Počas pandémie COVID-19 sa ukázalo, že stabilizácia vývojového tímu je obzvlášť náročná, napriek tomu však pokrok pokračoval. Hoci sme v niektorých oblastiach dosiahli citeľné zlepšenie kvality, niekoľko kritických aspektov hry a jej vývojového procesu zostalo problematických aj napriek viacerým iteráciám,“ vysvetlil Marszał.
Przemysław Marszał ďalej hovorí, že s každým ďalším oneskorením rástli náklady. Bod zlomu nastal po dôkladnom vyhodnotení posledného míľnika. Zistené nedostatky vyvolali pochybnosti o ziskovosti projektu, a preto došlo k zrušeniu jeho ďalšieho vývoja.
Zároveň došlo k rozpusteniu vývojárskeho tímu, pričom len polovica z 37 ľudí dostala ponuku o presunutie na iný projekt. „Každému, kto má záujem, poskytneme psychologické poradenstvo a pomoc pri hľadaní nového zamestnania,“ uzavrel Marszał.