- Napriek tomu, že Starfield dosiahol solídne hodnotenia a veľké množstvo hráčov, tak po vydaní sa konsenzus okolo kvalít hry zmenil
- Podľa Todda Howarda za to môže fakt, že Starfield je jednoducho iný ako predchádzajúce hry BGS
Prešlo už niekoľko mesiacov od vydania Starfield. A zatiaľ čo Bethesda úpenlivo pracuje na novom masívnom update a expanzii Shattered Space, tak Todd Howard sa v rozhovore pre Kinda Funny Games pokúsil vysvetliť, prečo bola hra prijatá tak rozporuplne.
Podľa neho majú hráči veľmi špecifické očakávania od BGS hier a Starfield sa v mnohých aspektoch odlišoval. „Mnohí hráči hovoria: „Toto je to, čo chcem od hry od Bethesdy, teda objavovať svet určitým spôsobom, a Starfield mi to nedal. Dávam prednosť spôsobu, akým sa to robí vo Falloute alebo Elder Scrolls.“
„Myslím si, že keď ideme do sci-fi hry, chcem mať možnosť pristáť na všetkých planétach. Chcem, aby nám hra povedala „áno“ s vedomím, že tento obsah bude iný, než aký ste od nás videli v minulosti. To sú niektoré z kompromisov, ktoré urobíme, aby sme dosiahli to, čo podľa nás robí takúto sci-fi hru… aby bola taká, aká má byť.“
Napriek tomu však Howard skonštatoval, že spokojnosť s niektorými aspektami hry, napríklad s technickým stavom po vydaní. „Boli sme nadmieru spokojní. So skutočnými údajmi, ktoré sme dostávali späť, a s tým, ako hra fungovala na technickej úrovni.“ A to aj napriek tomu. že Starfield „vytvoril rekord v počte hráčov v hre.“
Bethesda je však známa tým, že svoje hry podporuje veľmi dlho po vydaní. A Starfield určite nemal ani zďaleka takú zlú štartovaciu pozíciu ako Fallout 76, takže dôvod na optimizmus do budúcnosti určite existuje.
Update pre Starfield príde k hráčom 15. mája. Prinesie množstvo menších a väčších zlepšení a taktiež aj 60FPS mód pre Xbox Series X. Bethesda tiež pracuje na pridaní vozidiel s ktorými budeme môcť jazdiť po planétach.