- Výskumná spoločnosť Circana zverejnila štatistiky predajov krabicových hier za rok 2024
- Tie hovoria o tom, že čoraz viac hráčov smeruje k digitálnej distribúcii
Spoločnosť Circana zverejnila štatistiky predajov krabicových hier za rok 2024. A ak ste fanúšikom takejto distribúcie, tak pre vás nemáme dobré správy. V prvom rade však treba podotknúť, že ide o dáta z amerického trhu, no nakoľko podobné trendy sú jasne badateľné aj v Európe, tak tieto informácie sú aplikovateľné.
Podľa výkonného riaditeľa Circana Mata Piscatellu sa tržby z predaja krabicových hier zmenšili o polovicu od roku 2021. A oproti roku 2008, kedy dosiahli svoj vrchol sa cez fyzické disky predáva už iba 15% množstvo hier. Tržby z predaja krabicových hier na americkom trhu tak klesli pod hranicu 2 miliárd prvýkrát odkedy Circana (predtým NPD) zaisťuje tieto štatistiky.
The rate of decline in US physical video game software spending accelerated in 2024. Spending on physical video game software in the US has been cut in more than half since 2021 and is now more than 85% below its 2008 peak. We'll see if Switch 2 can help slow/reverse this trend in 2025.
— Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) January 24, 2025 at 8:24 PM
[image or embed]
Aj oproti roku 2023 ide o masívny prepad, ktorý sa dá prisúdiť tomu, že Nintendo nemalo v roku 2024 veľké tituly a práve Switch je najväčšou platformou pre krabicové verzie hier.
Ako poznamenal Piscatella, vydanie Switch 2 a hier pre novú konzolu by mohli nakopnúť predaje krabicových hier. Majitelia Series X a PS5 sa však každým rokom presúvajú k digitálnej budúcnosti. Uvidíme teda, či nová Xbox konzola a PS6 vôbec dorazia na trh s Blu ray mechanikami ako základným vybavením.