- EA oznámilo tento týždeň reštrukturalizáciu štúdia BioWare
- Podľa posledných informácií však slovo „reštrukturalizácia“ bolo iba zástierkou prepúšťania
Herné postavy, dialógy a scenár. To boli podľa väčšiny názorov na sociálnych sieťach najväčšou slabinou hry Dragon Age: The Veilguard. Čo je problém, pretože BioWare hry často musia pevne stáť na pilieroch príbehu a zaujímavých postáv. A zdá sa, že EA a manažment BioWare označili práve tím scenáristov štúdia za hlavných vinníkov neúspechu The Veilguard.
EA síce oznámilo reštrukturaliáciu štúdia BioWare, no nikde sa v blogovom príspevku nespomínalo prepúšťanie. Presne k tomu však došlo. Išlo teda o solídny zastierací manéver.
Na druhý deň po ohlásení reštrukturalizácie sa na sociálnych sieťach začali množiť hlasy dnes už bývalých vývojárov štúdia BioWare. O prácu prišli napríklad Patrick Weeks a jeho manželka Karin West-Weeks. Práve Weeks bol jedným z hlavných scenáristov hry a v BioWare pôsobil viac ako 20 rokov. O prácu prišiel aj editor Ryan Cormier, producentka Jennifer Cheverrie Cott, pomocný producent Daniel Steed, produktová manažérka Lina Anderson, dizajnérka systémov Michelle Flamm. Scenáristka Sheryl Chee, ktorá napísala postavy ako Leliana, Isabela, Harding a Blackwall zas bola preradená do štúdia EA Motive.
To nie je všetko…
Web Insider-Gaming však informuje o tom, že prepustených vývojárov bolo oveľa viac, no ku konkrétnemu číslu sme sa zatiaľ nedostali. Fakt, že mnoho prepustených pôsobilo na vyšších senior pozíciách však naznačuje, že práve týmto ľuďom bol pripísaný neúspech hry. Režisérka Dragon Age: The Veilguard Corinne Busche odišla z BioWare dobrovoľne začiatkom januára.
Zdroje z BioWare však webu Insider-Gaming prezradili, že zamestnanci očakávajú ďalšiu vlnu prepúšťania v blízkej budúcnosti.