- ProbablyMonsters je zoskupenie herných štúdií, ktoré majú svoje korene v štúdiu Bungie
- Spoločnosť teraz predstavila ďalšie štúdio s názvom Hidden Grove
- Aj toto štúdio vedie bývalý veterán Bungie Chris Opdahl
Spoločnosť ProbablyMonsters vznikla v roku 2016 pod vedením bývalého šéfa Bungie Harolda Ryana. O tri roky neskôr nám ProbablyMonsters predstavilo tri svoje divízie – Cauldron, Firewalk a Battle Barge. Každá divízia pracovala na samostatnej hre. Medzitým však Caultron zrušilo svoj projekt a ProbablyMonsters predalo štúdio Firewalk spoločnosti Sony (štúdio pripravuje PvP hru Concord).
Nič to však. Máme tu totiž ďalšie štúdio s názvom Hidden Grove. Štúdio vedie veterán sérií Halo a Destiny Chris Opdahl. Hidden Grove však už na svojej novej hre pracuje štyri roky, no až teraz získalo štúdio svoju oficiálnu identitu. Ich novou hrou bude PvP akčná hra postavená na Unreal Engine 5.
„Od našich začiatkov v spoločnosti ProbablyMonsters sme vždy plánovali strategickú expanziu a rast,“ hovorí Ryan. „Určite nie sme imúnni voči vzostupom a pádom v tomto odvetví, ale naďalej vyhodnocujeme a rozvíjame naše podnikanie a investujeme tam, kde vidíme príležitosť.“
„Už na začiatku sme zistili, a preto sme v roku 2016 založili spoločnosť ProbablyMonsters, že toto odvetvie potrebuje iný spôsob podpory vývojárov hier a nových IP, aby si udržalo potreby hráčov. Naším poslaním je spájať, usmerňovať a posilňovať vývojárov, ktorí sú v súlade s našou víziou, aby sa toto odvetvie stalo lepším miestom a vytvárali úžasné hry.“
Ryan oslovil s vedením štúdia Opdahla a to kvôli jeho vodcovským schopnostiam. Ďalšími vývojármi na vedúcich pozíciách sú Raylene Deck a Grant Mackay, obaja veteráni série Destiny. „V Hidden Grove nejde len o to, aby sme v oblasti kompetitívnych hier pre viacerých hráčov vyvinuli niečo iné – ide o to, aby sme to ako tím robili lepšie,“ píše Opdahl v tlačovej správe. „Veríme, že skvelé hry začínajú v skvelých tímoch, a budujeme tvorivú atmosféru, v ktorej sa môžu stretávať a rozvíjať umelci, inžinieri a tvorcovia.“
Osem rokov bez hry?
V súvislosti s ProbablyMonsters je fascinujúci fakt, že spoločnosť vznikla pred ôsmymi rokmi a doteraz nevydala ani jednu hru. „Naďalej sa sústredíme na plnenie našej vízie a demonštráciu nášho pozitívneho prístupu k vývoju hier,“ hovorí Ryan. „Tomu verím viac ako kedykoľvek predtým. Chcel by som uviesť hry na trh skôr? Určite. Ale náš prístup je zameraný na splnenie nášho dlhodobého cieľa, ktorým je budovanie a rozvoj talentovaných tímov, ktoré budú vytvárať a dodávať výnimočné hry.“
„Zatiaľ nemôžem poskytnúť konkrétne termíny, ale môžem povedať, že sme naďalej odhodlaní prinášať vysokokvalitné hry, ktoré potešia rôznych hráčov. Vieme, že všetci čakajú, kedy uvedieme hru na trh, a my ju určite uvedieme, ale zatiaľ naďalej uprednostňujeme potreby vývoja a kvalitu pred rýchlosťou uvedenia na trh.
„Máme viacero vývojárskych tímov, ktoré pracujú na tom, aby priniesli to najlepšie, čo určite odrážajú naše tímy Hidden Grove a Battle Barge pre svoje hry, a máme aj ďalšie inkubačné projekty, ktoré neustále podporujeme. Oceňujeme pokračujúcu podporu a trpezlivosť, zatiaľ čo sa naďalej sústredíme na naše ciele.“
Práve Concord od Firewalk by bol prvou hrou od ProbablyMonsters, nakoľko hra má prísť v roku 2024. Štúdio však v súčasnosti vlastní Sony.