Na minuloročnom Gamescome (áno, v roku 2012) nás počas tlačovej konferencie spoločnosť Sony zaujala prezentáciou jedného titulu. Volá sa Tearaway a je úplne iný ako všetky ostatné hry pre Vitu. Je viac papierový, šikovne využíva rozšírenú realitu a dotykové vlastnosti konzoly, ktoré v prípade väčšiny titulov iba zbytočne otravujú.
Tearaway sme mali možnosť otestovať v podobe preview verzie, ktorú nám poskytla spoločnosť SONY. Nakoľko hra vychádza o necelý mesiac, tento článok bude predstavovať zhrnutie prvých dojmov. V rámci hrania preview verzie sme preskúmali približne 1/8 celej hry a hoci by sme mohli odohrať aj väčší kus, potrebujeme si nechať nejaké informácie aj do finálnej verzie hry.
Z pohľadu náročného hráča je Tearaway zaujímavý materiál. Už v úvode príbehu si robí posmech z tuctovosti dnešných hier. Fantasy nádych neznamená tucet orkov, Tearaway sa na tento žáner díva iným spôsobom a herný svet prezlečie do papiera. Potom vás odfotí, pretože vy ste tá persóna, ktorá predstavuje z pohľadu virtuálnych obyvateľov slnko.
Hoci sa hráč na život virtuálneho sveta usmieva alebo mračí (podľa nálady), je s ním prepojený aj v podobe hlavného hrdinu. Posol dobrých správ vyzerá v štýle Tearaway ako obálka, končatinami sú ostatné zvitky papiera. Podobne excentrické sú aj ostatné postavy a príšery, s ktorými sa počas herného putovania stretnete.
Papierovosť vyzerá na prvý pohľad samoúčelne, časom si však na ňu zvyknete, a tento štýl grafiky sa vám zapáči. Po hodine hrania zároveň zistíte, že časti virtuálneho sveta sa môžu jednoducho stať realitou – hra vám ponúkne plániky vybraných objektov, ktoré si môžete stiahnuť z internetu, vytlačiť a postaviť. Ak máte radi papierové modely, potom je pre vás Tearaway hrou roka. Pridanú hodnotu chválime, je originálna a úprimne poteší. Minimálne z hľadiska myšlienky, nápadu.
V úvode sme spomínali využitie jednotlivých vlastností prenosnej konzoly. Kameru Vity využijete nielen pri úvodnom pózovaní pre úlohu slnka, behom hrania sa objaví viacero dôvodov, prečo sa vyškierať na šošovku uloženú v tele handheldu. Takisto sa využije aj predná a zadná dotyková plocha. Prínos je v tomto prípade viac zameraný na samotnú hrateľnosť.
Tearaway je v podstate akčná adventúra krížená s plošinovkou. Hlavný hrdina je zo začiatku pomerne neschopný a prvé minúty môžu niekoho odradiť – panák nevie skákať ani bojovať, dokáže sa iba pohybovať. Takáto herná náplň nie je dvakrát príťažlivá a chvíľu sme sa v duchu pýtali, či je Tearaway založený iba na atypickom umeleckom štýle. Po pár minútach však natrafíte na špeciálne plochy, ktoré reagujú na pohyb prstov na zadku, resp. na displeji Vity. Okrem bojovania pomôžete papierovému panákovi takýmto spôsobom prekonávať aj prekážky. Plochy si predstavte ako bubny a bubnovanie ako spôsob, ktorým panáka „vystrelíte“ do vzduchu.
Náš hrdina sa časom naučí skákať a dostane do ruky aj virtuálny fotoaparát, pomocou ktorého môže fotiť herné okolie. Funkcionalitu fotoaparátu si môžete rozšíriť o rôzne témy a filtre – privítajte Instragram v štýle Tearaway. Foťák však nie je samoúčelný, jeho využitie predstavuje jednu z vedľajších herných zábaviek. Sem patrí aj hľadanie darčekov, zbieranie konfiet – herného platidla, tvorba predmetov ich nakreslením na virtuálny papier a ďalšie drobnosti, ktoré vývojári ponúkajú, aby predĺžili hernú dobu. Samozrejme, sú to voliteľné aktivity.
Tearaway vychádza 22. novembra a náš záujem si získal nielen avantgardným umeleckým štýlom, ale aj na prvý pohľad inteligentným využitím konzoly PS Vita. Hrateľnosť počas úvodnej hodinky či dvoch výborné gradovala, otázkou ostáva, či si takéto tempo udrží aj počas celej hernej doby. O tom si povieme o mesiac v recenzii…