Game Informer priniesol nové informácie.
Zabudnite na klaustrofobické úrovne prvých dvoch 2033 a Last Light, Exodus prinesie veľké otvorené prostredia za múrmi mesta, veľké otvorené prostredia ruskej divočiny. Metro Exodus bude pozostávať z niekoľkých sandboxových levelov spojených lineárnymi misiami, znamenajúc, že akonáhle sa budete chcieť pohnúť v príbehu a hra vás prenesie do nového prostredia, naspäť sa už bohužiaľ vrátiť môcť nebudete. Aj keď bude hra otvorenejšia, stále to bude titul zameraný hlavne na príbeh a prežitie adrenalínových situácií.
Hrateľnosť sa zmení aj v inom. Munícia už viac nebude platidlom, ale „platiť“ sa tu bude dať rôznymi vecami, ktoré v hre nájdeme. Vylepšenia sa dostanú súbojovému systému, frakciám, upgradom zbraní a stealth mechanikám, ktoré budú tentokrát prispôsobené novému otvorenému štýlu. Zároveň budeme mať k dispozícii svoje bezpečné miestečko, t.j. hub, všade kam sa pohneme, nakoľko ako hub nám poslúži vlak Aurora. Veľkú rozmáchlosť hry oproti predchádzajúcim titulom dokumentuje aj časová škála, počas ktorej sa bude odohrávať Exodus. Zatiaľ čo sa 2033 a Last Light odohrávali počas niekoľkých dní, príbeh Exodus pojme až celý rok.