• Gamesite Podcast #83 - Na Summer Game Fest a E3 úradovala pandémia a slabý obsah, ktorý zachránil Microsoft

• Takto bude podľa všetkého vyzerať nový Windows 11

• Windows 10 to už má spočítané: Microsoft stanovil dátum, kedy pôvodne „večný“ OS prestane podporovať

• Vo Forza Horizon 5 si užijeme vrtochy počasia a vrátia sa aj obľúbené módy zo štvorky

The Dwarves - Recenzia

The Dwarves - Recenzia

Trpaslíkom sa v hrách, knihách alebo filmoch nedostáva veľa pozornosti, čo je škoda, pretože majú bohatú a zaujímavú históriu. Zrejme si to mysleli aj vývojári z King Art Games, a tak stvorili hru The Dwarves.

The Dwarves nielenže prináša na trh zaujímavý svet trpaslíkov, ale aj originálny prístup k niektorým herným mechanizmom. Základom hry sú štyri postavy, pričom každá vyniká v niečom inom, má iné vlastnosti či zručnosti. Jednou z nich je aj vaša hlavná postava, Tungdil. Zvyšok družiny si vyberáte sami. Teda, nie tak celkom, keďže hra vás v niektorých častiach donúti vybrať si z určitej skupiny alebo vám nasilu natlačí niektorú z postáv na základe toho, ako sa vyvíja príbeh. Na jednej strane je to zaujímavý krok, no na druhej strane do družiny môžete dostať postavu, za ktorú neviete hrať alebo je neužitočná. Je to škoda, pretože na výber je aj niekoľko úžasných postáv, ale taktiež aj neužitočných, čo zistíte, keď sa budete snažiť hru prejsť na vyššom stupni náročnosti. Vyriešiť by to mohol rôznorodejší výber zručností, no, bohužiaľ, je to presne naopak.

Okrem toho, že budete môcť hrať za štyri postavy naraz, hra ponúka aj systém zastavovania času. Zastavenie hry vám príde vhod hlavne počas zložitejších bitiek. Mechanizmus, ktorý by vám mal pomáhať a uľahčovať robotu, situáciu sťaží svojimi obmedzenými možnosťami. Postavy viete posielať len na určitú vzdialenosť a vhod by padla aj možnosť zadať jednej postave viac akcií naraz. Potom skončíte tak, že postave zadáte akciu, hru na dve sekundy spustíte a potom ju znova zastavíte, aby ste postave dali ďalší príkaz.

Rýchlo si všimnete, že nad postavami máte len čiastočnú kontrolu. To je pri ťahovej hre dosť divné a chvíľu si na to určite budete zvykať. Ide hlavne o automatické útoky vašich postáv v bitkách, kedy budú mlátiť do všetkého naokolo a vám tak ostane len ovládanie ich špeciálnych zručností. Ak ich však využijete správne, budete si môcť vytvoriť taktiku.

Boje ale nie sú všetko, čo hra ponúka. Autori si dali záležať na príbehu aj na jeho rozprávaní. Ak práve nebojujete, pohybujete sa s vašimi postavami po mape, na ktorej máte vyznačené cesty a zaujímavé body ako mestá, dediny či iné usadlosti, kde obvykle nakúpite alebo vyriešite problémy daného regiónu. Počas cestovania hra pokračuje v príbehu pomocou dabovaných konverzácií, do ktorých sa viete zapojiť pomocou jednoduchých dialógov v štýle Falloutu. Dialógy majú dokonca rôzne následky a môžu ovplyvniť nasledujúce boje či odmeny.

Hra neoplýva ktovieakým grafickým spracovaním, no na takticko-ťahový štýl to úplne stačí. Jedinou chybičkou je snáď to, že aj pri obyčajnom prevedení má hra niekedy nechutné problémy udržať si stabilný frame rate, čo bude pravdepodobne spôsobené portom hry pre konzolové prostredie.

The Dwarves je veľmi príjemná príbehová hra, ktorá spája ťahovú taktiku, RPG prvky a zaujímavo navrhnutý svet trpaslíkov. Skvelo spracovaný príbeh a cestovanie svetom trpaslíkov zatieňujú iba mierne nedotiahnuté mechanizmy a malá rozmanitosť postáv a ich možností. Ak však máte radi dobrý oddychový príbeh, kde sa nekladie veľký dôraz na akciu a jej hĺbku, zaručujem vám, že sa na niekoľko hodín dobre zabavíte.

• zaujímavý svet trpaslíkov
  • príbeh
  • cestovanie mapou

• (ne)rozmanitosť
  • frame rate

The Dwarves

The Dwarves 2016

Milá akčná adventúra s prvkami RPG hier, ktorá približuje jednu z najzaujímavejších rás fantazijných svetov – trpaslíkov. Tým sa vo väčšine hier nedostáva veľa pozornosti, a tak sa vývojári rozhodli o nich spraviť celú hru.

• Žáner: Akčná adventúra
  • Výrobca: THQ Nordic, King Art Games
  • Distribútor v SR: COMGAD