• Prečo Sony zverejnilo informácie o Playstation 5 práve teraz?

• Titanfall 3 tak skoro nebude!: Respawn ho odkladá, aby sa sústredil na Apex Legends

• Ďalší zdroj potvrdzuje, že Xbox Anaconda bude výkonnejšia ako Playstation 5

• RECENZIA: Days Gone je skvelou jazdou, ktorú však trochu brzdí technický stav

Wipeout: Omega Collection - Recenzia

Wipeout: Omega Collection - Recenzia

Značka Wipeout sa počas rokov vývoja generácií PlayStation považovala vždy za jeden z popredných pretekárskych projektov, a to hlavne u vášnivých nadšencov, ktorí radi prekonávajú časy o stotiny sekúnd. Nie je teda vôbec prekvapením, že sa Wipeout dočkal aj príchodu svojej PS4 verzie. Obhájil však Wipeout svoje dobré meno aj v tomto prípade?

Wipeout je jednou z najikonickejších značiek definujúcich PlayStation. To dokazuje aj skutočnosť, že sa Wipeout objavil na každom jednom PlayStation systéme, ktorý kedy existoval (rovnako v konzolovom ako v mobilnom systéme). PS4 nie je výnimkou a napriek tomu, že neprináša plnohodnotné pokračovanie série, pre fanúšikov si pripravil mega kolekciu troch dielov v jednom balení: Wipeout HD, Wipeout Fury a Wipeout 2048. Čo všetko ale dokáže moderná konzola vyťažiť z famózneho audiovizuálu týchto hier?

Bez obáv môžeme tvrdiť, že toto je zrejme najlepšie vyzerajúci Wipeout, aký ste kedy hrali. Intenzívny mix rôznych prostredí vo vysokom kontraste vytvára s pomocou novej technologickej generácie skutočné majstrovské dielo, ktoré nielen že fantasticky vyzerá, ale zážitok z hry je ešte lepší. Čo by ale bol Wipeout bez svojho ikonického soundtracku? K dispozícii máte hneď 28 skladieb, ktoré sú kombináciou toho najlepšieho zo všetkých dielov. Ba čo viac, jednotlivé skladby nie sú viazané na konkrétne hry, a preto je celkom bežné, že si zahráte napríklad Fury pri hudbe z 2048 alebo naopak.

Spolu so skvelou hudbou a vizuálom je hra, samozrejme, vybavená aj už neodmysliteľným Wipeout ovládaním, s ktorým zároveň prichádza aj výzva. To, aby hrateľnosť série ostala zachovaná, bolo jednou z najdôležitejších vecí, na ktorých si Sony dalo záležať. V prípade, že by niekomu tieto nové zmeny vadili, hra dovoľuje zmeniť používanie jednotlivých tlačidiel pre ľubovoľné funkcie. Samozrejme, v sérii nechýba ani legendárna náročnosť. Ak do nej investujete dostatok času, prinesie to svoje ovocie v podobe lepších výsledných časov kola. Začiatok je pomerne primeraný, no v momente, keď odomknete Rapier typ vozidiel, začína už tá pravá jazda so všetkým, čo k tomu patrí. Na výber máte síce len z troch stupňov náročnosti, no v neskorších fázach hry sa nakoniec stáva pomerne slušnou výzvou aj Novice.

Aj napriek tomu, že Wipeout Omega Collection prináša v podstate až tri nové hry za priateľskú cenu, svojich fanúšikov neprekvapí prakticky žiadnou novinkou. Pre hráčov, ktorí už v hrách odohrali nespočetné množstvo hodín, to síce bude príjemná nostalgia, no Wipeout scéna by si jednoznačne zaslúžila dostať nový obsah. Veď okrem jedného jediného nového vozidla nie je v kolekcii žiadna iná novinka.

Wipeout Omega Collection je v podstate všetkým, čo si môže fanúšik Wipeoutu priať. Staré klasiky vo fantastickom modernom prevedení, skvelý frame rate, hudba a grafika, to všetko nenájdete len tak často v jednej hre. Jediným mínusom tejto verzie je snáď len nedostatok obsahu pre hráčov, ktorí už pôvodné hry hrali a tešili sa na nový Wipeout obsah. Avšak za cenu 40 dolárov (v prepočte 35 eur) dostávate tak či tak tri hry, ktoré vás zabavia na dlhé hodiny.

• grafické prevedenie
  • soundtrack
  • ovládanie

• obsah

Wipeout: Omega Collection

Wipeout: Omega Collection 2017

Wipeout, jedna z najstarších PlayStation klasík, vám počas všetkých PlayStation generácií prinášal do tela vždy len ten pravý pretekársky adrenalín. Tentoraz prichádza rad na jeho najnovšiu generáciu, aby vyskúšala a overila schopnosti dnešných hráčov.

• Žáner: pretekárska hra
  • Výrobca: Sony
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Sony