Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube X (Twitter)
    Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube Threads
    • HERNÉ NOVINKY
      • PC
      • PlayStation
      • Xbox
      • Nintendo
      • Mobil
      • Hardvér
    • TECHNOLÓGIE
    • RECENZIE
      • Herné recenzie
      • Hardvérové recenzie
    • HRY
      • Adventúrne
      • Akčné
      • Bojové
      • Fantasy
      • Historické
      • Hororové
      • Open world
      • Pretekárske
      • Role-playing (RPG)
      • Sandbox
      • Športové
      • Stealth
      • Strategické
      • Strieľačky
      • Survival
      • Vojnové
    • PODCAST
    • KOMENTÁRE
    • TEMATICKÉ ČLÁNKY
    • OSTATNÉ
      • Generation Magazín
      • TV a multimédiá
      • PR článok
      • GAMESITE NEWS
    Gamesite.sk
    Domovská stránka » RECENZIA: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid – Mechanické origami
    Hardvérové recenzie Ostatné Tematické články TOP 9 Minúty čítania

    RECENZIA: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid – Mechanické origami

    Filip VoržáčekFilip Voržáček04.05.2025
    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite
    Zdieľať
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit

    Nie, ani po necelej desiatke automobilových testov sa stále necítim ako plnohodnotný odborník na akékoľvek štvorkolesové tátoše, a len pre kontext aktuálne sa rozbiehajúceho textu by som rád dodal, že to ani nikdy nebolo mojím cieľom. Z pozície technologického redaktora som do tohto segmentu vstupoval s cieľom odlíšiť sa od všetkých kolegov naprieč dvoma republikami, ktoré si navzájom rozumejú oveľa lepšie, než často a v rôznych situáciách priznávajú, a myslím, že nateraz sa pôvodnej idei stále a pevne držím. Osobne som v živote kupoval už niekoľko automobilov a mal som to šťastie či možno odvahu, že väčšina z nich nemala na tachometri viac než pár stoviek kilometrov. Aj preto si myslím, že som schopný sa dostatočne vcítiť do pozície niekoho, kto sa chystá investovať svoje drahocenné peniaze do nástroja na cestovanie – do nástroja, ktorý nie je len o presune z bodu A do bodu B, ale o každodenných rituáloch, o bezpečnom priestore pre svoje deti, o pokoji v duši, keď vám na zadných sedadlách zaspáva niekto, koho milujete najviac na svete. Preto sa pri hodnotení auta nedívam len na dizajn, výkon či technológie, ale aj na to, ako veľmi mi daný model dokáže znížiť tep pri predstave prudkého brzdenia, nočnej jazdy v daždi alebo pri náhlom predbiehaní na diaľnici. Veľmi mi pri skladaní jednotlivých partov textu pomáha ústredná metafora, čo ste si – v prípade, ak tie moje (ne)odborné články reálne čítate – už určite dozaista všimli. Inak tomu nebude ani pri aktuálnej verzii SUV Tucson od spoločnosti Hyundai, s ktorou som mal možnosť jazdiť celý týždeň.

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite

    Metaforu pre benzínový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies a výkonom 252 koní som vymyslel už pri prvom skúmaní jeho dizajnu. Ďalšie autíčko, ktoré juhokórejská automobilka pomenovala podľa mesta, tentokrát v štáte Arizona, ku mne prehováralo jasným jazykom. Tucson akoby vznikol pod rukami dizajnéra s dušou origami majstra. Jeho ostré lomy plechov, napnuté plochy a dôsledne zalomené línie vytvárajú karosériu, ktorá pôsobí nielen futuristicky, ale súčasne aerodynamicky a funkčne. Tento dizajnový jazyk však nie je prvoplánový, keďže každý záhyb má svoj účel, či už ide o zníženie odporu vzduchu alebo vizuálne rozbitie predstavy o objemných SUV krabiciach. Vzadu vás jednoducho musí zaujať súvislý LED pás, ktorý vizuálne prepája svetlá a vo mne doslova evokuje most – architektonický prvok, čo v tomto prevedení nielen spája, ale aj podopiera celkový dizajnový koncept.

    Zobraziť galériu

    Navyše, v noci pôsobí tento svetelný podpis ako z inej dimenzie – je technologicky úderný, no zároveň elegantný. Facelift Tucsonu ubral z prednej masky pár svetlometov, a to hlavne v snahe dosiahnuť celistvosť v rámci novej parametrickej mriežky. Keď sa preto naň pozriete čisto spredu, v prvom momente máte pocit, ako keby sa na vás rútila hlava mýtickej príšery – škoda len, že nemám dostatok talentu na to, aby som ju vedel v duchu svojej metafory reálne poskladať z kusu papiera. Nové svetlomety prichádzajú s Matrix režimom a počas jazdenia v horších svetelných podmienkach nádherne odkrývajú obrovský kus z okolia ciest.

    SUV ako trend

    Hyundai Tucson si v Európe vybudoval pozíciu bestselleru v segmente kompaktných SUV, a to nielen tak náhodou. Ja sám som človek, ktorému typ týchto áut nikdy neprekážal (ostatne, pred rokmi som vlastnil model ix35), a preto si dobre uvedomujem, prečo si získavajú čoraz väčšiu priazeň. Navyše, facelift pre modelový rok 2025 prichádza v čase, keď plug-in hybridné (ďalej už len PHEV) varianty nadobúdajú čoraz väčší význam. Na jednej strane ich poháňa tlak emisných noriem, na druhej strane stále viac vodičov hľadá rovnováhu medzi elektrifikáciou a praktickosťou, ktorá v základe stále pracuje so spaľovacím motorom. A Tucson? Práve ten sa v tomto smere ukazuje ako elegantne poskladaný kompromis. Auto som prevzal vo výbave Premium, ktorá bola navyše doplnená o niekoľko v praxi cenných príplatkov.

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite

    Premium ako také začína na sume 45890 €, avšak v prípade, ak by ste nepotrebovali pohon všetkých štyroch kolies a súčasne trvali na PHEV, štartovná cenovka tohto vozidla je niečo málo cez 40000 €. Ostaňme ešte krátko pri cene. Zatiaľ čo základná výbava Style na mňa pôsobí ako čistý, rovný list papiera, Premium už pripomína výrazne precíznejšie poskladané origami. Cenový rozdiel 3700 € tak nevidím ako prehnaný, ostatne, s ním prichádzajú väčšie disky (19″), adaptívne LED svetlá, digitálny kľúč, kvalitnejšie audio či 360-stupňový kamerový systém. Ešte dôležitejší je však za mňa onen dôraz kladený na bezpečnosť. Funkcie ako autonómne brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla priamo v prístrojovej doske (kamera umiestnená v spätných zrkadlách vám prenáša obraz z oboch strán vozidla) – toto sú presne tie veci, za ktoré by som si ja osobne vždy rád priplatil.

    Zobraziť galériu

    Kým exteriér dostal skôr okrajový facelift (ostatne, toto origami malo cveng už v prvej verzii), interiér naopak prešiel brutálnou rekonštrukciou. Hyundai evidentne počúva názory vlastných zákazníkov, a keďže im logicky chce vyhovieť, kabína Tucsonu pre rok 2025 pôsobí oveľa uhladenejším dojmom, navyše s dôrazom na funkčnú estetiku. Dominantou palubovky je nový a smerom ku šoférovi zakrivený panel, ktorý v sebe spája dva 12,3-palcové displeje. Podobne ako pri Santa Fe, ktoré som „pitval“ pred viac než mesiacom, aj v prípade nového Tucsonu je jeden panel určený na zobrazovanie základných informácií, či už o rýchlosti, otáčkach alebo spotrebe, a druhý preberá úlohu infotainmentu. Displeje sú dostatočne ostré, plynulé a v zmysle ovládania intuitívne, čo ako človek živiaci sa testovaním rôznych technológií musím extra kvitovať. Ak mám niečo vyložene vytknúť, tak to bude miestami mierne zahltenie informáciami, avšak toto sa dá potlačiť prispôsobením vlastného profilu. Čo naopak ja osobne v servírovaní informácií v súčasných autách s H na kapote vyslovene milujem? Keď si ráno sadnem do vozidla a prvé, čo mi vyskočí na obrazovke, je veta: Váš obľúbený MLB tím vyhral svoj posledný zápas. Pokiaľ toto číta niekto z kompetentných, bol by som rád, ak by do softvéru mimo bejzbalu pridali konečne aj americký futbal – to by sa moja náklonnosť ešte znásobila. Späť však k ovládaniu ako takému.

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite

    Hyundai sa našťastie nenechal naplno presvedčiť o tom, že budúcnosť komfortu v interiéroch áut znamená obsluhovať jeden jediný tablet a vybavené. Preto v tomto prípade môžete očakávať hromadu fyzických ovládačov, spínačov a prepínačov – jednoducho analógových hračiek, ktoré zvládnete nahmatať aj po slepiačky. Nie snáď, že by v stredovej konzole chýbali dotykové plochy – tie tu sú –, avšak v tomto duchu ide o rozumne namiešaný kompromis. Súčasťou stredového panelu je jedna Qi nabíjačka spojená s NFC funkciou (za predpokladu, že chcete auto štartovať bez kľúča), hromada USB-C portov a samozrejme aj bezdrôtové Android/Apple služby.

    Priestranná a vzdušná kabína

    Po dizajnovej stránke opäť všetko korešponduje s mnou toľko omieľanou metaforou – horizontálne línie, čisté plochy a menej vizuálneho chaosu. Volant je rovnako nový, trojramenný a opatrený morzeovkou – skratkou pre písmeno H (štyri bodky). Volič prevodovky, tak ako pri spomínanom Santa Fe alebo v sérii Ioniq, bol zakomponovaný do stĺpiku riadenia a v praxi pôsobí maximálne prémiovým dojmom. Na stredovej konzole je ostatne práve vďaka tomu viac zmysluplne využiteľného priestoru na odkladanie vecí, nehovoriac o otvorenej priehradke pred spolujazdcom. Palec hore dávam za vykrojený stredový tunel, do ktorého som si pri svojej výške 195 cm mohol pohodlne vpratať koleno, a ani pri dlhej jazde som preto nepociťoval žiadnu formu nepohodlia. Kabína, či už sa nachádzate na predných alebo zadných kreslách s výborným držaním tela, je maximálne priestranná a pôsobí vzdušne. Zadné sedačky si viete prispôsobiť v rámci sklonu operadla a dokonca aj stredová časť dokáže uspokojiť dospelého človeka menšieho vzrastu. Čo sa týka batožinového priestoru, tu máme kapacitu 558 litrov, ktorá vás podrží aj pri ceste na dlhšiu dovolenku. Musím jedným dychom oceniť aj dvojité dno s praktickou priehradkou určenou pre domácu nabíjačku. Ak ste totiž už prípadne zabudli, táto testovaná origami beštia so sebou tiahla PHEV chvost – a ten ja teraz použijem ako oslí mostík k opisu jazdných vlastností a spotreby.

    Zobraziť galériu

    V prvom rade musím spomenúť pestrú škálu jazdných režimov. Vyberať si môžete z EV (čisto elektrický režim), Hybrid (automatické prepínanie medzi spaľovacím a elektrickým pohonom) a módu Sport (výrazne ostrejšia reakcia na plyn). Prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom prebieha veľmi hladko a vo väčšine situácií je pre vodiča takmer nepostrehnuteľný – boli síce momenty, kedy som samotné prepnutie zaregistroval, avšak proces nebol vôbec rušivý. Celkový výkon 252 koní je viac než postačujúci na každodenné jazdenie, vrátane predbiehania či plynulého zaraďovania sa do rýchlejšieho pruhu. Apropo, vďaka kamerovému systému zvládalo toto konkrétne auto meniť jazdné pruhy len pomocou aktivácie smerovky.

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite

    V športovom režime je odozva na plynový pedál výraznejšia, avšak pri vyšších otáčkach môže byť zvuk motora vnímaný ako rušivejší – najmä v porovnaní s tichým chodom v elektrickom režime. Silnou stránkou hybridného Tucsonu je predovšetkým jazdný komfort. Podvozok je naladený mäkko, veľmi dobre filtruje nerovnosti nespevnených ciest a zabezpečuje všeobecne stabilnú a pohodlnú jazdu, ktorú sa nebojím prirovnať ku segmentu vozidiel vyššej triedy. Pri dynamickejšom tempe alebo na vyložene extrémne drsnom povrchu môžete očakávať občasné plávanie karosérie, ale to je pri proporciách tohto ranku bežné. Oveľa podstatnejšie sú presné reakcie na pohyb volantu, aj keď v tejto súvislosti musím dodať, že tuhosť posilňovača riadenia bola aj na môj vkus prehnane vysoká.

    Ticho

    Zvuková izolácia je na veľmi vysokej úrovni a pri jazde na diaľnici sa pokojne môžete porozprávať s pasažiermi na zadných sedačkách. Práve výbava Premium ťaží z akusticky laminovaných bočných okien, čo pozitívne vplýva na celkový dojem z jazdy. V jazdnom režime ECO si navyše viete prispôsobiť intenzitu spomaľovania pomocou rekuperácie, čím šetríte brzdy a zároveň za jazdy dobíjate batériu. K dispozícii je automatický režim, ktorý volí rekuperáciu podľa jazdných podmienok, ale rovnako aj štvorstupňový manuál regulovaný páčkami pod volantom. A čo tá spotreba? V praxi pochopiteľne závisí najmä od spôsobu používania a frekvencie nabíjania. Deklarované hodnoty podľa metodiky WLTP (teda 1,3 l/100 km + 18,7 kWh/100 km) sú dosiahnuteľné pri maximálnom využívaní elektrického pohonu a hlavne pravidelnom nabíjaní. Mnou nazbierané skúsenosti počas jarného obdobia, kedy sa vonkajšia teplota pohybovala okolo 20°C, sú trocha triezvejšie. V hybridnom režime s takmer vyčerpanou batériou (auto si vždy necháva 10 až 12 % kapacity) bola spotreba niečo málo cez 7 l/100 km. Pri kombinovanej jazde s plne nabitou batériou spotreba ukázala 4 l benzínu a 11,6 kWh elektrickej energie na 100 km. Čisto elektrický režim mi poskytol približne 50 km dojazdu. Na dlhších trasách alebo pri obmedzenom prístupe k nabíjačkám sa auto správa ako štandardný hybrid s rozumnou, no zďaleka nie špičkovou spotrebou. Nabíjanie je vďaka 7,2 kW palubnej nabíjačke rýchlejšie než pri Santa Fe, ale stále nejde, pochopiteľne, o žiadnu hitparádu.

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Zobraziť galériu (28)
    foto: gamesite

    Faceliftovaný Hyundai Tucson PHEV na mňa zapôsobil ako starostlivo zložený origami model – zdanlivo jednoduchý, no pri bližšom pohľade poprekladaný z desiatok detailov, ktoré spolu vytvárajú harmonický a funkčný celok. Silnou stránkou tohto auta je najmä schopnosť prispôsobiť sa. V mestskom prostredí jazdí vďaka EV ticho a úsporne, na diaľnici sa lusknutím prsta prepne do hybridného režimu a vďaka režimu Sport dokáže ponúknuť aj dostatok dynamiky. V zmysle použitých technológií je nový Tucson na vysokej úrovni – ohúri duálnymi displejmi, hlasovým ovládaním, live indikáciou obsadenosti nabíjacích staníc, ostrým prenosom obrazu z kamier, variabilnou rekuperáciou, ventilovanými sedačkami a hromadou bezpečnostných asistentov. Na druhej strane, plug-in hybridný pohon má svoje špecifiká. Spotreba je výrazne závislá od spôsobu nabíjania a pri vybitom akumulátore nie je PHEV nijako zásadne úspornejší. Toto je jednoducho auto určené pre toho z vás, kto denne najazdí približne 50 km a má prístup k domácemu „lacnejšiemu“ nabíjaniu – práve v takomto scenári môže Tucson PHEV predstavovať jedno z najpraktickejších riešení v segmente.

    Zobraziť galériu

    Za predpokladu, že sa vo vyššie načrtnutom scenári reálne vidíte a spomínané cenovky sú pre vás dosiahnuteľné, odporúčal by som vám zaskočiť do najbližšej predajne vozidiel značky Hyundai a objednať si testovaciu jazdu. Mechanické origami s názvom Tucson už na vás netrpezlivo čaká.

    Naše hodnotenie

    Tucson PHEV je ako origami na kolesách – uhladený, premyslený a unkčný.

    Klady

    • vzdušný a priestranný interiér
    • originálny dizajn
    • jazdný komfort
    • AC 7,2 kW
    • ticho v kabíne
    • bezpečnosť
    • komfortné sedenie
    • zadné aj predné svetlá

    Zápory

    • spotreba

    Informácie o produkte

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

    Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2025

    • Kategória: Ostatné
    • Orientačná cena: 46000 €
    • Produkt na recenzovanie poskytla spoločnosť: Hyundai

    Web

    Korekcia: Bianka Slebodniková

    hyundai Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email

    Súvisiace články

    Fallout
    TV a multimédiá

    Druhá séria jedného z najlepších „herných“ seriálov dorazí už v decembri

    13.05.2025
    Intergalactic: The Heretic Prophet
    PlayStation 5

    Herečka v novej Naughty Dog hre dostala školenie, ktoré ju pripravilo na hejt hráčov

    13.05.2025
    GTA IV
    Herné novinky

    Možno sa v tomto roku predsa dočkáme vydania GTA hry…

    13.05.2025

    Odporúčané hry

    EA Sports WRC

    EA Sports WRC

    Grand Theft Auto V

    Grand Theft Auto V

    The Witcher 3: Wild Hunt

    The Witcher 3: Wild Hunt

    Portal 2

    Portal 2

    MaxMMA.sk

    Hashtag.sk

    Najčítanejšie za týždeň

    Nová Mafia dorazí v auguste za prekvapujúco nízku cenu

    08.05.2025

    PlayStation rozbehol „Next Level“ výpredaj

    07.05.2025

    Analytik: Odklad GTA VI nepomôže nikomu a je veľkým problémom

    06.05.2025

    Generation Magazín

    Stiahnuť
    Generation magazín č. 161
    Gamesite logo
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads
    Gamesite logo mobil
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads

    Píšte vyššie do určeného pola a stlačte Enter pre vyhľadávanie. Pre zrušenie vyhľadávania stlačte Esc.