- Režisér Helldivers 2 Johan Pilestedt počas konferencie GDC vyjadril svoj názor na prepúšťanie v hernom priemysle
- Podľa neho mohla byť situácia lepšia, ak by vydavatelia nenaháňali trendy.
8500 vývojárov v roku 2022, 10500 v 2023, 14600 v 2024 a zatiaľ 1200 v roku 2025. Takéto brutálne štatistiky ponúka pohľad na počty prepustených herných vývojárov. A aj keď bolo jasné, že ekonomické problémy si odnesie aj herný priemysel, tak podľa režiséra Helldivers 2 bolo prepúšťanie obzvlášť brutálne a to z dôvodu samotných herných vydavateľov. Konkrétne kvôli naháňaniu trendov.
A proti tomuto argumentu sa dá iba ťažko namietať. Počet rôznych Battle Royale Fortnite klonov v posledných rokoch bol absolútne brutálny a úspech zaznamenalo len malé množstvo. Podľa Pilestedta musia vydavatelia akceptovať viac risku pri vývoji hier.
„Herný priemysel sa nachádza v začarovanom kruhu smrti a znovuzrodenia. Každú chvíľu zrazu prepustíme tisíce ľudí a potom nikto nechápe prečo, a ja si myslím, že je to len preto, že sa posúvame na jedno miesto. Vždy budeme prechádzať cyklami smrti a znovuzrodenia, ale teraz je tento cyklus zbytočne brutálny, pretože sa dostatočne nediverzifikujeme. Musíme robiť viac typov hier, pretože ľudia hrajú viac ako kedykoľvek predtým, a napriek tomu nie sme schopní udržať sa v biznise. Je to smiešne.“
Veľa stávky na istotu
„Keby všetci prestali robiť battle royales a robili [iné] hry, neboli by sme v tejto situácii. Mnohí vydavatelia – je mi ľúto, moji drahí priatelia vydavatelia – sa snažia hrať na istotu a vsádzajú na istotu. Ale jednu vec môžem zaručiť: tieto stávky na istotu sú rozsudkom smrti pre štúdiá, ktoré sa o to pokúšajú. Sme v biznise, ktorý riskuje, a ak nebudete riskovať, nikdy nebudete schopní dosiahnuť úspech. Málokto veril, že Helldivers bude niečo znamenať, a predsa sme tu.“
„Nemôžete predbiehať, ak zostávate v rovnakom pruhu. Vytvárať hru o 10 percent lepšiu ako niečo [čo už existuje]. Milujem Escape from Tarkov, ale keby som mal urobiť Escape fron Tarkov, ktorý je trochu [viac] mojou preferenciou, robil by som len Escape fron Tarkov. A nemohol by som konkurovať, pretože ľudia by radšej hrali Escape fron Tarkov ako môj Escape fron Tarkov.“
„V hernom priemysle máme problém s konvergenciou. Minecraftu sa darí. Battle royale sa darí. Ďalšou veľkou vecou je služba naživo. Všetci vývojári sa presúvajú do rovnakej pozície, aby súťažili o rovnakú medzeru. A čo sa stane? Veľa nespokojných hráčov si povie: „A čo moje potreby? Chcem hrať nejaké hry a mám veľa peňazí. Nanešťastie sa všetci naháňali za battle royales.“
Práve Helldivers 2 ukázal, že sa to dá aj inak. Išlo o hru s veľmi unikátnym konceptom a práve tento koncept a herné mechaniky jej zabezpečili, že sa stala najrýchlejšie predávanou PlayStation Studios hrou.