- Režisér XCOM hier a Marvel’s Midnight Suns Jake Solomon ohlásil otvorenie nového štúdia s názvom Midsummer Studios
- Solomon, ktorý strávil 22 rokov v štúdiu Firaxis plánuje vyvíjať „príbehový simulátor života“
- Solomon taktiež vyjadril obavy o stav AAA herného priemyslu
Prakticky všetci zainteresovaní v hernom priemysle začínajú poukazovať na to, že vývoj AAA príbehových hier bez dodatočnej monetizácie začína byť neudržateľný. 300 miliónový rozpočet hier ako Marvel’s Spider-Man 2 je varovaním, že takto to ďalej nejde. A výsledok? Finančný šéf Sony Hiroki Totoki hovorí o agresívnejším získavaní nového publika napríklad cez skoršie vydávanie PlayStation hier na PC kvôli nutnosti zvyšovania marží. Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer zas otvoril pandorinu skrinku a začal prinášať Xbox hry na konkurenčné konzoly. Tiež za účelom zvyšovania marží.
Podľa Solomona sa AAA hry nachádzajú v nepríjemnej situácii: „Úprimne, je to hrozné. Príliš veľa ľudí prišlo o prácu a je to neuveriteľne frustrujúce. V posledných mesiacoch bolo príjemné skutočne zamestnávať ľudí. Posledné mesiace boli pre mnohých ľudí hrozné a dúfam, že s rastom Midsummeru budeme môcť niektorým z nich poskytnúť skvelý štúdiový domov. Momentálne je to na trhu ťažké. Existujú neuveriteľné, nadštandardné AAAA hry, ktoré sa nedajú nasledovať. Vidíte aj úžasné AA hry, ktoré sú viac zamerané a úspešné. AAA sa nachádzajú v takej nepríjemnej strednej polohe, kde sú veľmi drahé, ale je ťažké pokryť náklady.“
„Dávam si pozor, aby som iným ľuďom hovoril, ako majú viesť svoje podnikanie. Ale môžem vám povedať, čo robíme v Midsummer. Chceme vytvárať hry v malej atmosfére založenej na spolupráci. Chceme zostať nezávislými. Všetky tieto veci si vyžadujú, aby sme zostali relatívne malí, konali a míňali naše peniaze udržateľným spôsobom a robiť starostlivé rozhodnutia o tom, ako budeme vyrábať naše hry.“