- Šéf PlayStation Hermen Hulst poskytol rozhovor pre BBC
- V ňom sa rozhovoril o horúcej téme v hernom priemysle – používaniu generatívnej AI
Používanie generatívnej AI je veľkou dilemou herného priemyslu. Na jednej strane sa rozpočty hier dostávajú na takú úroveň, že herní vydavatelia musia hľadať spôsoby, ako celý proces vývoja zefektívniť. Na druhej strane sú tu však vývojári, ktorí sa boja o svoju prácu.
Podľa šéfa PlayStation Hermena Hulsta však herný priemysel musí nájsť správny balans, čím však efektívne podporil používanie generatívnej umelej inteligencie pri hernom vývoji. „Predpokladám, že v oblasti hier bude existovať dvojaký dopyt: jeden po inovatívnych zážitkoch poháňaných umelou inteligenciou a druhý po ručne vytvorenom, premyslenom obsahu. Kľúčové bude nájsť správnu rovnováhu medzi využívaním umelej inteligencie a zachovaním ľudského prístupu,“ povedal Hulst pre BBC.
PlayStation zatiaľ neohlásil žiadnu iniciatívu v súvislosti s generatívnou AI. Naproti tomu Microsoft už ohlásil spoluprácu so spoločnosťou inworld AI na vytvorenie Narrative Graph nástroja, ktorý môžu vývojári hier použiť na vytvorenie rozvetveného grafu príbehu spolu s profilmi postáv a ich znalosťami.
Šéf PlayStation sa rozhovoril aj o expanzii PlayStation značiek do podôb seriálov a filmov. Potvrdil, že v tomto trende chcú pokračovať. „Dúfam, že sa mi podarí pozdvihnúť duševné vlastníctvo PlayStation mimo kategórie hier a povýšiť ho tak, aby pohodlne zapadlo do širšieho zábavného priemyslu.“