- Nový šéf Saber Interactive (po odlúčení od Embracer Group) Matthew Karch sa rozhovoril o pozícii svojej spoločnosti na trhu
- Podľa neho nie je úlohou spoločnosti naháňať AAA konkurentov, pretože tí sú súčasťou neudržateľného herného modelu
O tom, kam smeruje súčasný AAA herný priemysel sa v posledných mesiacoch hovorí veľa. Hovorí sa o neustále rastúcich rozpočtoch a nákladoch pri hrách, ktoré následne musia predať milióny kópií, aby sa vôbec zaplatili. Mnoho vydavateľov tak skúša nájsť cestu v segmente medzi masívnymi AAA hrami a „indie produkciou.“
A práve tam smeruje aj Saber Interactive. Webu IGN to prezradil šéf vydavateľstva Matthew Karch. Ten citoval hry ako Helldivers 2 ako štýl, ktorým sa chce spoločnosť vydať. A to aj napriek tomu, že chystaná hra štúdia – Warhammer 40,000: Space Marine 2 bude AAA hrou s AAA cenovkou. Karch však prezradil, že jediný dôvod vysokej ceny hry je strach z toho, že hráči sa pozerajú na nižšiu cenu AAA hier ako na znak nízkej kvality.
„Myslím si, že s rastúcimi nákladmi na výrobu hier pôjde 70-dolárový titul na ústup. Naozaj si to myslím.“
„Jednoducho si nemyslím, že je to udržateľné… Spomeňte si na hype okolo Cyberpunku, ktorý sa podľa mňa nakoniec vydaril, ale keď sú očakávania také vysoké a do jedného titulu sa vloží toľko peňazí, je to pre spoločnosť, ktorá to robí, nesmierne riskantné. Čo ak sa to nepodarí?“
„Spomínate si, čo sa stalo, keď Ubisoft pred pár rokmi, všetky ich tituly sa z roka na rok vytratili a potom boli zrazu na úplne inom mieste? Je ťažké sa z toho spamätať. Myslím si, že trh sa posunie k vývoju, ktorý nemusí byť nevyhnutne menej kvalitný, ale bude sa klásť dôraz na snahu nájsť spôsoby, ako znížiť náklady.“
Karcha znepokojuje aj množstvo prepustených vývojárov za posledné mesiace. Problémom je, že hráči a spoločnosti sa na tieto veci nepozerajú z dlhodobého, ale krátkodobého hľadiska. A podľa neho tak budeme trpieť naozajstným nedostatkom nových hier v budúcnosti.
„Myslím si, že v najbližších rokoch bude herného obsahu naozaj málo. Videli ste, koľko bolo prepustených zamestnancov, videli ste, koľko hier zaniklo. Ale máme rozpracovaných veľa dobrých projektov, na ktoré som hrdý a ktoré ma veľmi, veľmi zaujali.“