- Live service segment je v súčasnosti preplnený, čo vyústilo v niekoľko vysokoprofilových zlyhaní
- Xbox sa tvorbe live service hier nevyhýba, no zároveň chce produkovať aj štandardné hry
Suicide Squad a Concord. To sú asi príklady najväčších live service zlyhaní za poslednú dobu. Obe hry naznačujú, že uspieť v tomto segmente nie je jednoduché. Na druhej strane barikády však stojí Marvel Rivals, ktorý sa však dokázal oprieť o známe Marvel postavy.
Masívne problémy kvôli live service zažíva v súčasnosti Sony, ktoré pôvodne plánovalo až 12 live service hier do roku 2026. No nakoniec bola drvivá väčšina z nich zrušená. Čo však Xbox? Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer v rozhovore pre Xbox Era prezradil, že nemá záujem transformovať všetky hry do live service podoby.
„Nechcel som, aby sa každá hra zmenila na nejakú veľkú hru založenú na živých službách, pretože oni [vývojári] mali pocit, že práve v tom je obchodný model. Nie je ľahké to urobiť.“
Spencer tiež prezradil, že Game Pass im umožňuje dať vývojárskym tímom slobodu. Nie len z hľadiska toho, či chcú alebo nechcú tvoriť live service hry, ale aj z hľadiska veľkosti hry. „Páči sa mi, že sa môžeme ísť pozrieť na to, na čom [tvorcovia Psychonauts] Double Fine pracuje ďalej, keď si spomeniem na tím ako Compulsion. Nie sú to najväčšie tímy a nechcú byť masívnymi tímami s 1000 ľuďmi. My chceme, aby boli schopní robiť skvelú prácu, a tak chcem vytvoriť platformu, ktorá to dokáže podporiť.“
Xbox už live service hry má…
Dôkazom Spencerových slov je fakt, že tohtoročné Xbox hry ako Avowed, Ninja Gaiden 4, DOOM: The Dark Ages, South of Midnight či The Outer Worlds 2 nebudú live service.
Na druhej strane však treba dodať, že Xbox nepotrebuje nájsť úspech v live service. Primárne preto tam už má niekoľko veľkých hier. Stačí spomenúť Minecraft, World of Warcraft či Call of Duty. Xbox tiež prevádzkuje hry ako Sea of Thieves, Fallout 76, The Elder Scrolls Online, Diablo IV, Overwatch 2 či Microsoft Flight Simulator. Xbox tak má flexibilitu príjmov z live service hier. Tá im umožňuje sústrediť sa na „štandardné“ hry.